HCS AiFO - strona WWW - AdWise
menu

Jak zrobić czytelną stronę dla użytkownika?

Takie wyzwanie rozwiązaliśmy u AiFO – firmy produkcyjnej.

 

AiFO to firma o stabilnej sytuacji, której głównymi wartościami są: szeroki asortyment, własne zasoby produkcyjne i specjalizacja branżowa. Misją AiFO od początku jest tworzyć firmę, z którą chcieliby pracować specjaliści od urządzeń chłodniczych i gastronomicznych. “Od konstruktorów dla konstruktorów” to myśl przewodnia, która towarzyszy im od 2007 roku. 

Jednocześnie firma nie chciała konkurować ceną, dlatego pragnęła pozycjonować się jako producent i dystrybutor. W osiągnięciu tego celu miało pomóc stworzenie nowej strony internetowej, która zadba o doświadczenia użytkownika, zaprezentuje w czytelny sposób szeroką ofertę i tym samym skłoni do konwersji.

Problemy i wyzwania

Współpracę rozpoczęliśmy od wstępnej analizy i wypełnionego szczegółowo briefu przez Klienta. Wtedy zdiagnozowaliśmy główne przeszkody, które stały do skutecznej realizacji projektu:

Dezorientacja kontrahentów

Dotychczasowa strona łączyła w sobie działalność trzech filarów firmy: AiFO HVACR, AiFO Produkcja i AiFO Components. To powodowało zakłopotanie wśród użytkowników i mało intuicyjną nawigację po witrynie. Dlatego w odpowiedzi na to wyzwanie klient postanowił zlecić stworzenie nowej strony internetowej dla AiFO Components.

Funkcjonalna strona wizerunkowa

Podstawą działań miało być stworzenie nowej strony internetowej, która będzie pełniła funkcję wizerunkową. Musiała być ona użyteczna i funkcjonalna dla użytkowników oraz nawiązywać stylistycznie do portalu z systemem transakcyjnym B2B. Ponadto AiFO zależało na podkreśleniu wartości firmy, czyli byciu jednocześnie producentem i dystrybutorem.

Poprzednia wersja strony

Zwiększenie ruchu na stronie z systemem transakcyjnym

Głównym wyzwaniem dla designu strony wizerunkowej było zwiększenie liczby przekierowań do systemu transakcyjnego (b2b.aifo.pl). Tam odbywa się główna sprzedaż asortymentu przedsiębiorstwa.

Poprawa architektury treści

Niektóre podstrony miały dużo wartościowej treści, lecz nie była przedstawiona w atrakcyjnej formie. Należała do niej m.in. sekcja dla branży produkcyjnej – kluczowej grupy docelowej Klienta. Dlatego architektura treści wymaga poprawy.

Brak możliwości swobodnej edycji treści

Każda zmiana na dotychczasowej stronie internetowej powodowała długi proces poprawiania przez dostawcę. To powodowało frustrację u klienta i brak możliwości szybkiego reagowania np. na zmiany rynkowe.

Nasze rozwiązania

Zbudowanie wizerunku zgodnego z wartościami firmy

Głównym celem projektu było przedstawienie wartości marki za pomocą nowej strony WWW. Szeroka oferta, kompleksowość usług i zaplecze technologiczne miały zostać umieszczone w centrum komunikacji. Wspólnie z bieżącą optymalizacją SEO miało to zachęcić klientów do rozpoczęcia współpracy z AiFO poprzez rejestrację w systemie transakcyjnym. Według tych wytycznych najpierw uporządkowaliśmy architekturę treści, a następnie stworzyliśmy design strony oparty na zasadach UX, który zapewnił maksymalną funkcjonalność i użyteczność strony internetowej oraz lepsze doświadczenia użytkowników.

Ponadto przy okazji poprawy architektury, strona została zoptymalizowana pod SEO, aby zwiększyć widoczność AiFO w wynikach wyszukiwania Google.

Nowa strona internetowa

Skuteczne przekierowania

Nowa witryna musiała skoncentrować uwagę i angażować odwiedzających do bezpośredniej konwersji – założenia konta na jednej z platformy należących do przedsiębiorstwa:

  • system transakcyjny dostępny pod adresem (b2b.aifo.pl),
  • Strefa Konstruktora – platforma B2B.

W tym celu zaprojektowaliśmy architekturę informacji w taki sposób, aby wyróżnić ważne elementy styku marki z odbiorcą: skuteczne CTA wraz z formularzem kontaktowym, zachęcającymi do rejestracji w systemie transakcyjnym oraz przesyłania zapytań produktowych. Tak powstało intuicyjne przekierowanie do obu platform B2B.

Swobodna edycja treści przez klienta

Teksty, zdjęcia, filmy z YouTube, tabele ze specyfikacjami technicznymi. To wszystko musiało być łatwe w edycji z punktu widzenia klienta za pomocą PageBuildera prostego w obsłudze. W tym celu utworzyliśmy zupełnie nowy panel strony internetowej, aby umożliwić łatwe i szybkie zarządzanie treścią jej administratorom.

System CMS WordPress spełnił wszystkie oczekiwania klienta w zarządzaniu treścią na jego nowej stronie. Użycie wygodnych narzędzi WPBakery Page Builder i kreatora Elementor znacznie usprawniło dostosowywanie jej do wymagań. Do tego wysoka gwarancja bezpieczeństwa i regularne aktualizacje to niewątpliwe zalety WordPress, dzięki czemu ograniczyliśmy wystąpienie wielu problemów w procesie wdrażania.

Przedstawienie obszarów działalności

Poza funkcją wizerunkową skala działalności firmy musiała zostać również odpowiednio skategoryzowana i tym samym w czytelny sposób przedstawiona użytkownikom. Dzięki temu potencjalny klient szybciej i bardziej intuicyjnie dotrze do potrzebnych mu informacji. W celu realizacji tych założeń wszystkie strony zostały wykonane zgodnie ze standardem RWD (Responsive Web Design), dzięki czemu projekt będzie w pełni funkcjonalny i przejrzysty na dowolnym urządzeniu – w tym na smartfonach i tabletach. Nie ograniczyliśmy również dostępu do strony dla potencjalnych klientów z zagranicy. Dzięki wykorzystaniu geolokalizacji użytkownikowi automatycznie wyświetlana jest polska lub angielska wersja językowa.

Dodatkowo Klientowi zależało, aby strona internetowa pozostała w spójności z obowiązującą identyfikacją wizualną mimo braku księgi znaku. Dotyczyło to głównie logotypu AiFO, które nie zostało zmienione. Zaprojektowaliśmy również stopkę strony (footer) z uwzględnieniem najważniejszych linków (tzw. skrót zawartości strony), mapą Google, linkowaniem do kanału social media, danymi kontaktowymi oraz podstroną Praca (podlinkowana do zewnętrznego systemu eRecruiter). Strona posiadała również narzędzia do analityki, które pozwalały mierzyć ruch w poprawny sposób i optymalizować działania.

Rozwiązanie

Przejście przez warsztaty konsultacyjne razem z Klientem pozwoliły lepiej określić potrzeby i wymagania. Zdefiniowaliśmy wspólnie również wyzwania i ewentualne problemy w dalszych fazach projektu.

Podsumowanie

Wdrożony projekt pozwolił AiFO uzyskać stronę, rozwiązująca ich główne problemy. Potencjalni klienci mogą od tej pory w łatwy sposób sprawdzić samodzielnie ofertę firmy, która jednocześnie buduje pozytywny wizerunek poprzez uporządkowaną i atrakcyjną witrynę WWW. Dzięki dobrej komunikacji z Klientem, który dostarczył wysokiej jakości materiały graficzne, uzyskany efekt okazał się jeszcze lepszy. Z kolei kompleksowy zestaw działań umożliwił nowym użytkownikom łatwiejsze odkrycie pozostałych stron AiFO – transakcyjnej oraz Strefy Konstruktora. To wszystko uzyskaliśmy przy zachowaniu wysokiej wydajności i responsywności na dowolnym typie urządzeń.

Potrzebujesz więcej
klientów?

Skonsultuj z nami swoją sytuację biznesową, a znajdziemy rozwiązanie dopasowane do Twoich potrzeb.

konsultacja