Finerto - Case Study działania marketingowe | AdWise
menu

DZIAŁANIA MARKETINGOWE

Finerto

Detale projektowe

Zakres prac

Branding, SEO, UI/UX design

Technologia

Branża

Doradztwo prawne i podatkowe

Zespół projektowy

SEO Specialist 

Designer 

UX/UI Designer 

Project Manager 

Analityk 
Google Ads Specialist 
Facebook Ads Specialist 
LinkedIn Ads Specialist

O firmie

Finerto to kancelaria świadcząca usługi z zakresu doradztwa podatkowego dla firm, obsługi prawnej i księgowości. Zajmuje się również układaniem kompleksowych planów optymalizacyjnych, które pozwalają obniżyć podatki. 

Kancelarię wyróżnia kompleksowość działań oraz szeroki zakres kompetencji – zespół składa się zarówno z radców prawnych, doradców podatkowych, jak i księgowych.

Efekty

IkonaFuzja firm Zaprawieni i Zoptymalizowani – od koncepcji do realizacji w 2 miesiące.

IkonaSkuteczna migracja stron i ich połączenie z zachowaniem efektów działań SEO.

IkonaOpracowanie brandingu i identyfikacji wizualnej dla marki Finerto.

IkonaAnaliza słów kluczowych i stworzenie content planu na bazie wcześniejszych planów.

IkonaPrzebudowa i prowadzenie kampanii reklamowych zgodnie z poszczególnymi etapami lejka marketingowego

Problem

Klient reprezentował dwie spółki – kancelarię Zaprawieni oraz biuro rachunkowe Zoptymalizowani. Obydwie firmy świadczyły usługi z zakresu finansów, jednak prowadzenie oddzielnych biznesów początkowo było uzasadnione.

Pierwsza spółka, Zaprawieni, to podmiot skupiający się na doradztwie prawnym i podatkowym dla MŚP.  Zoptymalizowani to z kolei biuro rachunkowe obsługujące księgowość różnych biznesów – od jednoosobowych działalności po duże spółki.

Z czasem okazało się, że klienci nie odróżniają tych podmiotów. Nie wiedzą, do której firmy mają się zgłosić ze swoim problemem. Wówczas podjęliśmy decyzję o fuzji i rebrandingu. Naszym największym wyzwaniem było zrobienie tego w taki sposób, by klienci nie odczuli znacznej zmiany, a dotychczasowe efekty działań SEO pozostały nienaruszone.

Cele klienta

Group 37

Opracowanie nowej nazwy firmy

Group 38

Zaprojektowanie nowego logo firmy

Group 39

Opracowanie brandingu Finerto

Group 4

Stworzenie identyfikacji wizualnej bazującej na wcześniejszych identyfikacjach marek

Group 5

Przeprowadzenie migracji stron w sposób bezpieczny dla SEO

Group 6

Zespolenie dwóch oddzielnych content planów

pinezka7

Opracowanie sposobu komunikacji fuzji i rebrandingu

pinezka8

Przebudowa struktury kampanii

pinezka9

Wdrożenie przebudowanych kampanii i strony internetowej

Rozwiązanie

Pracę zaplanowaliśmy na 8 etapów:

Na tym etapie skorzystaliśmy z usługi namingu w SellWise. Zależało nam na tym, by nowa nazwa była chwytliwa i łatwa do zapamiętania.

Zostały opracowane 3 propozycje nowych nazw. Zweryfikowaliśmy je pod kątem marketingowym, prawnym i językowym. Klient ostatecznie zdecydował się na nazwę Finerto.

Gdy nowa nazwa firmy została wybrana, nasz projektant mógł rozpocząć pracę nad nowym logo. Zależało nam na tym, by zachować kolorystykę i styl z poprzednich identyfikacji wizualnych marek Zaprawieni i Zoptymalizowani.

Opracowaliśmy branding i razem z klientem ustaliliśmy:

  • Jaka jest wizja Finerto i jakimi wartościami się kieruje?
  • Co wyróżnia markę i jej ofertę na tle konkurencji?
  • W jaki sposób Finerto chce komunikować się z odbiorcami?

Dodatkowo opracowaliśmy identyfikację wizualną, która w dużej mierze bazuje na identyfikacjach marek Zaprawieni i Zoptymalizowani. Wprowadziliśmy niewielkie zmiany, które dodały całości świeżości.

Kolejnym wyzwaniem było połączenie dwóch istniejących stron internetowych w jedną. Opracowaliśmy nową strukturę strony, layout, adresy URL, a także mapę przekierowań.

Wszystkie działania musieliśmy przeprowadzić w taki sposób, by nie wpłynęły negatywnie na SEO. Wcześniejsze strony były pozycjonowane i nie chcieliśmy całkowicie stracić wypracowanych efektów. Migracja obejmowała wsparcie specjalisty SEO na każdym etapie.

Jakie wyniki osiągnęliśmy?

Przed migracją:

Po migracji:

 

Skuteczna migracji SEO bez utraty pozycji na kluczowe frazy

Dzięki precyzyjnie zaplanowanym działaniom oraz zaangażowaniu specjalisty SEO przeprowadziliśmy płynną migrację do nowej witryny. Utrzymaliśmy pozycje na kluczowe frazy i zapewniliśmy ciągłość widoczności.

Wzrost widoczności strony w Google

Na dalszym etapie współpracy z Finerto udało nam się podnieść ilość fraz kluczowych, na które strona wyświetla się w wynikach wyszukiwania. W czerwcu 2024 roku strona wyświetlała się na 313 fraz (w tym 4 w TOP3 oraz łącznie 24 w TOP10). W styczniu 2025 roku jest to 701 fraz (w tym 13 w TOP3 i łącznie 51 w TOP10).

Klient posiadał oddzielne content plany dla firm Zaprawieni i Zoptymalizowani. W związku z fuzją marek naszym zadaniem było opracowanie jednego content planu na bazie poprzednich.

Dodatkowo na tym etapie przygotowaliśmy również pliki ofertowe, które zyskały nowy design, zgodny z identyfikacją wizualną Finerto.

Mając opracowane logo, branding, identyfikację wizualną i stronę internetową, mogliśmy przejść do komunikacji rebrandingu. Na tym etapie ustaliliśmy, w jaki sposób klient poinformuje o tak dużej zmianie, jaką jest fuzja marek.

Opracowaliśmy komunikację skierowaną nie tylko do odbiorców Finerto, ale przede wszystkim do klientów.

Przed podjęciem współpracy z AdWise klient prowadził kampanie reklamowe dla dwóch marek. Naszym kolejnym zadaniem było więc przebudowanie tych kampanii, by były zgodne z marką Finerto, brandingiem i zaktualizowaną ofertą.

Przebudowaliśmy kampanie w taki sposób, by odpowiadały poszczególnym etapom lejka marketingowego.

Ostatnim etapem było uruchomienie strony internetowej oraz kampanii reklamowych. Od tego momentu mogliśmy skupić się na mierzeniu efektów działań marketingowych oraz rozwijaniu marki Finerto.

Jak rozwinęła się nasza współpraca z Finerto?

Nasza współpraca wykroczyła poza ramy marketingu, a właściciel Finerto, Mateusz Chinczewski, wystąpił gościnnie w wywiadzie na kanale Szymona Negacza. Podzielił się z najczęstszymi błędami podatkowymi polskich firm i kilkoma ciekawostkami z zakresu finansów.

Podsumowanie

Nasza współpraca z właścicielem firm Zaprawieni i Zoptymalizowani rozpoczęła się w pierwszej połowie 2024 roku. Pomogliśmy klientowi przeprowadzić fuzję i rebranding od zera w bezpieczny sposób – nie tracąc klientów, rozpoznawalności marki ani efektów działań SEO. Na tym jednak nasza współpraca się nie skończyła i trwa ona do dziś.

Obecnie realizujemy dla klienta kampanie Google Ads, Facebook Ads i LinkedIn Ads, zajmujemy się pozycjonowaniem strony internetowej, a także wspieramy go w realizacji celów biznesowych. Pomagamy rozwijać firmę Finerto i docierać do nowych odbiorców zainteresowanych wsparciem prawnym czy księgowym.

Zaplanuj swój marketing

Szukasz pomysłu na kampanię marketingową w Twojej firmie? Chcesz pozyskać jakościowe leady B2B?

W czasie krótkiej, bezpłatnej konsultacji porozmawiamy o dotychczasowych działaniach marketingowych i omówimy rozwiązania, które mogą przynieść rezultaty w Twojej firmie. Jeżeli dojdziesz do wniosku, że mają sens, pomożemy Ci w ich wdrożeniu.

konsultacja