Jakie osiągnęliśmy rezultaty?
W czwartym kwartale 2022 r. bezpośrednio z reklam Google Ads pozyskaliśmy 79 leadów, koszt leada wyniósł 181 zł, a łączny koszt reklam 14 300 zł.
Ponad 80% klientów, którzy korzystają z usług Plastipol, pochodzi z reklam Google Ads. Większość z nich decyduje się na kontakt telefoniczny lub mailowy, stąd policzenie dokładnej konwersji jest utrudnione. Ogólny bilans kwartału IV przedstawia się następująco:
433
Leadów w czwartym kwartale 2022 roku
141
Liczba leadów zakwalifikowanych przez Plastipol
+25%
Wiele podstron zwiększyło liczbę odsłon, a współczynnik odrzuceń spadł o 20% w pierwszym miesiącu po wdrożeniu strony.
+33%
Współczynnik leadów kwalifikowanych marketingowo (MQL)
Jak ułożyć skuteczny marketing?
W naszym portfolio możecie przeczytać o nowej stronie internetowej dla Plastipol. Byliśmy odpowiedzialni za cały proces: zaczynając od projektu, a kończąc na wdrożeniu. Właściwie zaprojektowana witryna stanowi solidny fundament do skutecznych działań marketingowych, jednak to dopiero pierwszy krok w procesie pozyskiwania leadów.
W kolejnym etapie klient potrzebował zaplanowania działań, które polegały na bardziej wszechstronnym działaniu niż tylko ustawienie reklamy lub napisanie artykułu na firmowego bloga. Dopiero połączenie aktywności z obszarów pozycjonowania, linkowania zewnętrznego oraz content marketingu sprawiają, że Plastipol może skutecznie pozyskiwać klientów za pomocą płatnych kampanii.
Kompleksowa obsługa marketingowa, która daje efekty
Po wdrożeniu nowej strony internetowej przeszliśmy do zaprojektowania kolejnych działań. Jeszcze raz przyjrzeliśmy się dokładnie buyer personie i procesowi zakupowemu, aby skuteczniej odpowiadać na potrzeby klientów. Nasz zespół specjalistów od kampanii reklamowych, marketingu treści, UI/UX design i analityki zaprojektował spójną strategię, która składała się z kilku elementów:
Kampanie reklamowe Google Ads
Tak, jak w przypadku wielu firm produkcyjnych, ważnym narzędziem reklamowym są reklamy w systemie Google Ads. Poszukiwanie odpowiednich słów kluczowych to proces, który wymaga czasu (nierzadko nawet kilku miesięcy). Jednak jak pokazują wyniki Plastipol, jest on warty uwagi, a stała optymalizacja wykluczeń pozwala zwiększać współczynnik leadów kwalifikowanych marketingowo.
Optymalizacja SEO
Działająca i funkcjonalna dla użytkownika strona internetowa to nie wszystko. Należy jeszcze zadbać o to, aby była przyjazna dla wyszukiwarki. Dlatego podjęliśmy szereg działań, aby strona pozwalała klientowi pozycjonować się wysoko na najważniejsze frazy:
2 artykuły blogowe miesięcznie dające użytkownikom możliwość edukacji nt. rodzaju tworzyw, technologii i wyrobów, opracowane na podstawie zaprojektowanego wcześniej Content Planu
linkowanie zewnętrzne, które pomaga sprowadzać organiczny ruch na stronę i poprawia miejsce w rankingu SERP,
po kilku miesiącach od wdrożenia nowej strony WWW zoptymalizowaliśmy treści na podstronach usługowych, aby móc skutecznie konkurować na te słowa kluczowe, które są ważne dla firmy Plastipol.
Testy CTA
Jak stworzyć Call To Action, które wywoła pożądane działanie wśród odbiorców? Z wewnętrznej burzy mózgów stworzyliśmy listę propozycji, z której wybraliśmy wspólnie z klientem kilka najbardziej odpowiednich. Następnie przeszliśmy do fazy testów A/B, dzięki którym poznaliśmy skuteczność każdego zaprojektowanego CTA.
Wzrost jakościowych leadów
Sprowadzanie ruchu na stronę internetową ma sens tylko wtedy, gdy potrafi ona użytkowników zamieniać w klientów. W przypadku strony Plastipol był z tym duży problem. Użytkownicy wypełniali formularz kontaktowy tylko sporadycznie, a do tego leady najczęściej były niekwalifikowane.
Wprowadzenie nowej strony internetowej rozwiązało techniczne problemy i tym samym pozwoliło na poprawne skonfigurowanie kampanii Google Ads. Konwersja polegała na wypełnieniu formularza na stronie.
Od początku 2022 roku współpracowaliśmy z Plastipol nad współczynnikiem kwalifikacji leadów. Ciągła optymalizacja wykluczeń i analiza najbardziej wpływowych słów kluczowych sprawiała, że koszt konwersji leada wzrastał, lecz jednocześnie stale ograniczaliśmy zapytania, które nie były interesujące z punktu widzenia zakresu działalności klienta.
Partnerska współpraca z klientem
Ścisła współpraca kolejny raz pokazała, jak wielki potencjał drzemie w partnerskim podejściu. Poza comiesięcznymi podsumowaniami wspólnie z Plastipol pozostajemy w stałym kontakcie, dzięki czemu na bieżąco optymalizujemy kampanie i korygujemy wszystkie działania marketingowe, aby osiągać możliwie najlepsze wyniki.
Podsumowanie
Długi proces decyzyjny to cecha charakterystyczna dla każdego biznesu B2B. Również zakup w firmie produkcyjnej wymaga kompleksowych działań, które pomogą firmie w tworzeniu wielu punktów styku. Tak działamy wspólnie z Plastipol: dbamy o widoczność strony w wynikach wyszukiwania, ściągamy wartościowy ruch organiczny oraz tworzymy kampanie reklamowe Google Ads. Tak zaprojektowany, kompleksowy marketing przynosi jakościowe leady i wspiera starania firmy w byciu liderem branży tworzyw sztucznych.
Zaplanuj swój
marketing
Szukasz pomysłu na kampanię marketingową w Twojej firmie? Chcesz pozyskać jakościowe leady B2B?
W czasie krótkiej, bezpłatnej konsultacji, porozmawiamy o dotychczasowych działaniach marketingowych i omówimy rozwiązania, które mogą przynieść rezultaty w Twojej firmie. Jeżeli dojdziesz do wniosku, że mają sens, pomożemy Ci w ich wdrożeniu.
STRONA INTERNETOWA
Złomnica
Chociaż unikalne wartości Złomnicy są czymś, co odróżnia ją mocno od konkurencji, to ich strona internetowa nie komunikowała ich we właściwy sposób.
STRONA INTERNETOWA
Seedea
Strona internetowa wspierająca ekspansję firmy z branży żywnościowej na rynki zagraniczne i wzmocnienie wizerunku marki jako międzynarodowego gracza.