Jaka strona taka sprzedaż

Strona internetowa, która nie konwertuje
Ruch organiczny niskiej jakości. Wysoki współczynnik odrzuceń. Ładowanie podstron, które trwa wieki. Kilkadziesiąt błędów technicznych. Brak podstawowych informacji o firmie i dużo branżowego żargonu.
Sprowadzanie na stronę internetową ruchu ma sens tylko wtedy, gdy potrafi ona użytkowników zamieniać w klientów. W przypadku strony Plastipol był z tym duży problem. Użytkownicy wypełniali formularz kontaktowy tylko sporadycznie, a do tego leady najczęściej były niekwalifikowane. Z audytu strony internetowej, który przeprowadziliśmy wynikało, że strona ma wiele fundamentalnych błędów — przez nie Plastipol tracił potencjalnych klientów.
Błędów było tak dużo, że zaprojektowanie nowej strony internetowej było jedynym sposobem na to, aby firma mogła zdobywać zaufanie wyszukiwarki i użytkowników.

Wyzwanie
Naszym celem było zwiększenie wydajności strony internetowej. Trzeba było tak poprawić projekt graficzny, aby uprościć ścieżkę zakupu, ulepszyć wrażenia użytkownika i w możliwie najkrótszym czasie sprawić, że strona zacznie konwertować.
Skoncentrowaliśmy się na rozwiązaniu błędów, które były krytyczne. Chcieliśmy też, aby strona była elastyczna i kolejne ulepszenia w zakresie doświadczeń użytkowników można było wdrażać możliwie najszybciej.



Rozwiązanie
Prace rozpoczęliśmy od podejścia skoncentrowanego na doświadczeniu użytkowników — wąskiego i przez to trudnego segmentu specjalistów z dużych firm produkcyjnych. Mając za sobą audyt strony internetowej o wiele łatwiej nam było zidentyfikować i ustalić priorytety.
Na stronie postanowiliśmy w pierwszej kolejności pokazać, że Plastipol jest firmą, która pomaga zaoszczędzić na produkcji wyrobów z plastiku. Zależało nam, aby użytkownicy mieli komplet informacji o dostępnych technologiach i jak najwięcej z nich umówiło się na bezpłatną konsultację. Doświadczenie użytkownika miało być proste, a zarazem wszechstronne. Dlatego jeszcze przed rozpoczęciem pracy nad layoutem graficznym i nowymi tekstami na stronie, zebraliśmy i przeanalizowaliśmy najważniejsze informacje o wartościach firmy, buyer personach, branży i ścieżce zakupu potencjalnych klientów.
Następnie sporą część naszej energii poświęciliśmy na zaprojektowanie nowej mapy strony i makiet wszystkich podstron. W międzyczasie przeprowadziliśmy głęboką analizę słów kluczowych i dobraliśmy najlepsze frazy kluczowe do każdej podstrony. Opisaliśmy od nowa wszystkie technologie produkcyjne, uprościliśmy branżowy język i uzupełniliśmy teksty w sekcjach, których wcześniej nie było. Sztuka polegała na tym, by to, co złożone stało się proste, a zainteresowanie użytkowników zamieniło się w działanie.
Kiedy od strony tekstowej wszystko było zapięte na ostatni guzik — nadszedł czas na projekt graficzny. Uzgodniliśmy z klientem, że nowy projekt graficzny będzie bazować na dotychczasowej identyfikacji Plastipol. Projektant graficzny szczególną uwagę zwrócił na pokazanie procesu zakupu oraz dopracowanie formularza kontaktowego. Zwiększyliśmy widoczność CTA, aby więcej użytkowników korzystało z konsultacji. Stworzyliśmy podstronę z realizacjami, aby wyraźnie zaprezentować wyroby. Pokazaliśmy też, z jakimi branżami dotychczas współpracował Plastipol.
Na koniec projekt dostosowaliśmy pod kątem urządzeń mobilnych, aby strona była łatwo dostępna i prosta w użyciu.



Nowa strona internetowa
Działa błyskawicznie, jest funkcjonalna dla użytkowników. Zbiera wartościowy ruch organiczny, a nowe podstrony pozwalają odpowiedzieć na potrzeby każdego potencjalnego klienta. Zamówienie konsultacji, proces zakupu, dobór technologii do projektu, wybór materiałów — wszystko działa tak, jak powinno.
Tak wygląda nowa strona internetowa:
Jakie osiągnęliśmy rezultaty?
Pod wieloma względami nowa strona internetowa była punktem zwrotnym w działalności Plastipol. Strona ładuje się szybko, zbiera wartościowy ruch organiczny i jest na pierwszej stronie w Google na najważniejsze frazy. Przyciąga coraz więcej użytkowników, którzy o wiele częściej dokonują konwersji.
+60%
Wdrożenie nowej strony przebiegło sprawnie, a ruch organiczny w ciągu miesiąca zwiększył się o 60%.
+25%
Ogólna konwersja już w ciągu 30 dni poprawiła się o 25% i wciąż wykazuje trend wzrostowy.
+25%
Wiele podstron zwiększyło liczbę odsłon, a współczynnik odrzuceń spadł o 20% w pierwszym miesiącu po wdrożeniu strony.
I jeszcze jedno — nowa strona internetowa jest elastyczna. Kiedy Plastipol rozwinie swoją działalność, to kolejne ulepszenia i poprawki będą mogły być wprowadzone błyskawicznie.
Pod kątem marketingowym i sprzedażowym nowy projekt okazał się bardzo dobry.
Podsumowanie
W AdWise wychodzimy z założenia, że proces doskonalenia strony internetowej nigdy się nie kończy, a elastyczność rozwiązań uważamy za jedną z najczęściej pomijanych wartości w przypadku stron internetowych firm B2B. Drugim istotnym wnioskiem jest to, że w przypadku stron www najpierw trzeba rozwiązywać fundamentalne problemy, a więc takie, przez które użytkownicy nie konwertują na stronie. W końcu biznes jest wydajny wtedy, kiedy ma wydajną stronę internetową.
Zaplanuj swój
marketing
Szukasz pomysłu na kampanię marketingową w Twojej firmie? Chcesz pozyskać jakościowe leady B2B?
W czasie krótkiej, bezpłatnej konsultacji, porozmawiamy o dotychczasowych działaniach marketingowych i omówimy rozwiązania, które mogą przynieść rezultaty w Twojej firmie. Jeżeli dojdziesz do wniosku, że mają sens, pomożemy Ci w ich wdrożeniu.