Czas zwiększyć skuteczność działań marketingowych
Marketing Zaprawionych w dużej mierze opierał się o działania w MOFU (środek lejka marketingowego). Klient w ramach tego etapu prowadził szkolenia, dzielił się wiedzą na kanale YouTube i przeprowadzał konsultacje indywidualne. Gdzie leżał problem?
Klient po przejściu kompletu naszych szkoleń słusznie zauważył potrzebę zadbania o identyfikację, marketing oraz procesowe podejście. Doskonale rozumiał potrzebę zmian i wiedział, w których miejscach trzeba uzupełnić lejek marketingowy, wprowadzić pełną analitykę, by na końcu zwiększyć konwersję. Zabraliśmy się do pracy.
Dlatego zajęliśmy się następującymi zadaniami:
1
Pakiet widoczności strony internetowej
Na początek dla domeny kancelarii wykonaliśmy pakiet widoczności. Dzięki niemu uzyskaliśmy dane o ruchu z wyników organicznych Google, pozycjach, które zajmuje domena klienta na interesujące go frazy i pozycje konkurencji na te frazy, z którymi nasz klienta będzie rywalizował. Mając pod ręką takie dane, nie trzeba zgadywać, co robić, by łatwo optymalizować własne działania i budżet na zadania content marketingowe.
2
Linkbuilding
Kolejnymi działaniami, które miały na celu zbudowanie większej świadomości marki w oczach potencjalnych klientów i algorytmów wyszukiwarki, były działania linkbuilding’owe. Dzięki nim pozyskaliśmy linki z wartościowych stron WWW kierujące do domeny Zaprawionych. Działania te mogą mieć wiele zalet, takich jak: wzrost ruchu organicznego, wzrost pozycji podstron w wynikach wyszukiwania, czy wzrost autorytetu całej witryny.
3
Prowadzenie płatnych kampanii w Google, YouTube, Facebook’u i na LinkedIn
Zaplanowaliśmy i zajęliśmy się prowadzeniem kampanii płatnych, które wspierały pozostałe działania marketingowe. Uruchamiamy i cały czas optymalizujemy reklamy w wyszukiwarce i sieci reklamowej Google, Facebooka, LinkedIna. Pasują one do obranej strategii marketingowej i dopasowane są do przekazu i etapów lejka marketingowego, dzięki czemu wyświetlają się właściwym odbiorcom we właściwym czasie z odpowiednim dla nich komunikatem.
Nigdy nie są to punktowo “odpalane” kampanie, ale zawsze są zaplanowaną częścią strategii marketingowej opartej o strategię firmy i grupę docelową.
Działania w Google Ads
Miesiąc
Listopad 2023 – start promocji w Google Ads
Wydatki
2 370 zł
Leady
25
Koszt per lead
94,80 zł
Interpretacja
W listopadzie uruchomiliśmy działania, które opierały się m.in na kampaniach w sieci wyszukiwania, kampaniach display oraz video.
Kampanie w sieci wyszukiwania podzieliliśmy na główne usługi tj.:
- doradztwo podatkowe
- obsługa prawna
- optymalizacja podatkowa
Kampanie display skupione były na promocji webinaru, kursu “Optymalizator” oraz promocji usługi obsługi prawnej.
W kampanii video w pierwszym miesiącu postawiliśmy na promocji highlightsów z obecnych materiałów na YT w formie Shorts na Youtube.
Miesiąc
Grudzień 2023
Wydatki
4 280 zł
Leady
73
Koszt per lead
58,63 zł
Interpretacja
W grudniu dodaliśmy kilka nowych kampanii m.in. kampanie displayowe promujące usługę doradztwa podatkowego oraz optymalizacji podatkowej. Uruchomiliśmy również 4 kampanie w sieci wyszukiwania promujące artykuły blogowe “Formy opodatkowania na działalności gospodarczej” oraz “Wady i zalety spółki z o.o.”.
Uruchomiliśmy kolejne kampanie video zwiększające zasięg odcinków w formie reklamy In-Feed, która pozwala na zachęceniu użytkowników do obejrzenia video w formie natywnego formatu na YouTube. Drugą kampanią video, którą udało nam się zrealizować w grudniu była kampania promująca video “Jak nie płacić składki zdrowotnej”.
Wszystkie zrealizowane kampanie w listopadzie i grudniu miały za zadanie:
Po pierwsze: ściągnięcia osób, które szukają usług w wyszukiwarce (BOFU),
Po drugie: przyciągnięcia uwagi oraz zwiększenia ekspozycji w formie reklam display do osób, które szukają konkretnych usług lub interesują się tematami związanymi z usługami Zaprawieni.
Po trzecie: zbudowania większych zasięgów oraz rozpoznawalności marki na platformie YouTube.
Miesiąc
Styczeń 2024
Wydatki
4 550 zł
Leady
146
Koszt per lead
31,16 zł
Interpretacja
W styczniu dodaliśmy kolejne dwie kampanie promujące lead magnet, a dokładnie nagranie webinaru. Wykorzystaliśmy do tego kampanie w sieci wyszukiwania oraz kampanie display.
W styczniu głównie skupiliśmy się na optymalizacji wcześniej zrealizowanych kampanii, która polegała na:
- optymalizacji słów kluczowych (wykluczenia, modyfikacje, dodanie słów kluczowych, rozdzielenie na grupy, itd.),
- optymalizacje rozszerzeń,
- wykluczenie miejsc docelowych,
- dostosowanie stawek,
- przejście na optymalizacje stawek pod CPA.
Miesiąc
Luty 2024
Wydatki
5 250 zł
Leady
168
Koszt per lead
31,25 zł
Interpretacja
W lutym zoptymalizowaliśmy teksty reklamowe, aby zwiększyć kwalifikacje zbieranych leadów. Postawiliśmy na mocniejszą komunikacje progu wejścia oraz tego, że współpraca rozpoczyna się od płatnego planu wdrożenia tak, aby klient miał świadomośc, że nie jest to typowa współpraca, a bardziej profesjonalne podejście, która ma dać jak największą wartość dla klienta.
Oprócz optymalizacji kampanii zostały zredagowane teksty na stronie internetowej.
4
Koordynowanie projektu
Przez cały czas dedykowany Project Manager po naszej stronie koordynuje wszelkie procesy, komunikację i działanie pomiędzy klientem, zespołem projektowym AdWise, a firmami zewnętrznymi.
Jakie są efekty współpracy?
Zapytaliśmy o nie samego klienta 🙂
Zaplanuj swój
marketing
Szukasz pomysłu na kampanię marketingową w Twojej firmie? Chcesz pozyskać jakościowe leady B2B?
W czasie krótkiej, bezpłatnej konsultacji, porozmawiamy o dotychczasowych działaniach marketingowych i omówimy rozwiązania, które mogą przynieść rezultaty w Twojej firmie. Jeżeli dojdziesz do wniosku, że mają sens, pomożemy Ci w ich wdrożeniu.
Inne realizacje
DZIAŁANIA MARKETINGOWE
Kovas
Dla firmy Kovas stworzyliśmy stronę docelową promującą produkty dla barberów, uruchomiliśmy skuteczne kampanie reklamowe, prowadzimy kanał na YouTube z eksperckimi materiałami wideo.
STRONA INTERNETOWA
Steeltiv
Strona internetowa pozyskująca jakościowe leady w nietypowej branży, dla wąskiego segmentu klientów.