Strona internetowa dla Cars4Europe - AdWise
menu

Optymalizacja UX w celu wsparcia celów marki

Jak intuicyjna i dobrze zbudowana strona internetowa może wspierać cele biznesowe firmy?

 

Od 15. lat Cars4Europe szuka odpowiedzi na potrzeby klientów biznesowych z segmentu motoryzacji — właścicieli komisów i dealerów samochodowych. Firma dostarcza nowoczesne rozwiązania umożliwiające szybki zakup nowych samochodów i z drugiej ręki z całej Europy. Oferowane modele są sprawdzone i dostępne od zaraz, dzięki czemu mogą być w kilka dni dostarczone pod wskazany adres.

Problemy i wyzwania

Stworzenie spójnego systemu w postaci strony wizerunkowej wspierającej wyszukiwarkę ogłoszeń było największym wyzwaniem w fazie projektowania. Strategicznego przemyślenia wymagał nie tylko layout graficzny, lecz również struktura strony. Wszystko po to, aby użytkownik czuł się swobodnie na każdej z nich w trakcie korzystania i intuicyjnie przechodził między nimi.

Optymalizacja UX wyszukiwarki ogłoszeń

Wyszukiwarka naszego Klienta potrzebowała zmian w architekturze witryny, lecz jeszcze więcej uwagi wymagał wizualny wygląd strony. Należało wprowadzić istotne zmiany warstwie graficznej, żeby potencjalny użytkownik mógł z niej korzystać w przyjazny dla siebie sposób.

Kreowanie wizerunku marki za pomocą strony internetowej

Dotychczasowa strona ograniczała się tylko do wyszukiwarki ogłoszeń. Brakowało przestrzeni do działań wizerunkowych i zbudowania zaufania odbiorcy, zanim skorzysta z usług Cars4Europe.

Edukowanie użytkowników

Charakter usług firmy sprawia, że ścieżka zakupowa nie należy do najkrótszych. Dlatego etap edukowania odbiorcy jest szczególnie ważny, a poprzednia strona nie posiadała miejsca na dowiedzenie się czegoś więcej o tym, jak Cars4Europe rozwiązuje ich problemy.

Rozwiązanie

Przejście przez warsztaty konsultacyjne razem z Klientem pozwoliły lepiej określić potrzeby i wymagania. Zdefiniowaliśmy wspólnie również wyzwania i ewentualne problemy w dalszych fazach projektu.

Cel nowej strony internetowej

Intuicyjna dla użytkownika. Atrakcyjny układ graficzny. Optymalizacja pod kątem wyświetlania na urządzeniach mobilnych. Taka powinna być każda wyszukiwarka ofert, aby miała realny wpływ na zwiększenie sprzedaży w firmie. Dopiero wtedy ma szansę dotrzeć do tych odbiorców, którzy utworzą wartościowy ruch organiczny dla marki i bezboleśnie przeprowadzi ich przez cały proces zakupowy.

Dlatego od podstaw zaprojektowaliśmy nowy layout graficzny, który zgodnie z najnowszymi standardami user-experience (UX) miał sprawić, że użytkownicy intuicyjnie będą poruszać się po stronie. Z kolei optymalizacja Responsive Web Design została przeprowadzona z myślą o urządzeniach mobilnych. To nie oznaczało ograniczeń pod kątem spójności z identyfikacją wizualną Cars4Europe.

Lepsza wyszukiwarka

Wprowadziliśmy 2-etapowe wyszukiwanie, co znacznie zwiększyło możliwości filtracji wyników wyszukiwania. Odświeżona strona produktu w tym przypadku konkretnej oferty została zaprojektowana od nowa i zoptymalizowana pod kątem wyświetlanych treści. Z kolei nowy użytkownik może korzystać z nowego panelu logowania i tym samym uzyskać dostęp do treści niewidocznych dla niezalogowanych odwiedzających.

Nowa strona wizerunkowa

Stworzyliśmy od podstaw stronę wizerunkową miejsca, w którym użytkownik zapoznaje się z firmą Cars4Europe i jej wartościami. Przedstawienie usług w atrakcyjnej wizualnie formie oraz zwrócenie uwagi na najważniejsze elementy nie było możliwe do tej pory na stronie z samymi ofertami. Skutecznie przeprowadzony proces projektowy pozwolił spełnić oczekiwania Klienta i dać jego grupie docelowej możliwość zapoznania się asortymentem usług. Dodatkowo, skuteczne CTA kieruje stąd prosto do portalu zakupowego.

Dzięki uniwersalnemu systemowi CMS WordPress stworzyliśmy system blogowy. To tam potencjalny klient ma szansę dowiedzieć się więcej o praktycznym zastosowaniu usług Firmy i znaleźć odpowiedzi na swoje pytania. Dzięki łatwemu w obsłudze panelowi do zarządzania treściami copywriter może tworzyć treści bez pomocy programisty, co znacznie skraca czas dodawania nowych publikacji. Jednocześnie są dopasowane do grupy odbiorców oraz zoptymalizowane.

Kluczowe było również połączenie strony wizerunkowej z portalem ofertowym. Posłużyło temu odpowiednio przemyślana architektura i oskryptowanie, dzięki czemu przejścia między nimi są łatwe, a dodane funkcjonalności pozwalają m.in. na szybkie filtrowanie ofert po kliknięciu w linki na stronie wizerunkowej.

Podsumowanie

Intuicyjnie zaprojektowany design strony to podstawa do tego, aby użytkownicy chętnie korzystali z wyszukiwarki ofert. Wiele możliwości filtrowania znacznie ułatwia znalezienie trafnych wyników, a wysoka responsywność strony pozwala korzystać z systemu na każdym urządzeniu. Z kolei strona wizerunkowa pozwala lepiej zrozumieć, jak działa usługa świadczona przez Cars4Europe i umożliwia dalszą edukację poprzez wpisy na blogu. Tak zaplanowana struktura strony internetowej zdecydowanie lepiej wspiera cele biznesowe przedsiębiorstwa.

Potrzebujesz więcej
klientów?

Skonsultuj z nami swoją sytuację biznesową, a znajdziemy rozwiązanie dopasowane do Twoich potrzeb.

konsultacja