Zła konfiguracja konwersji powodem braku leadów
Dowiedz się, jak rozwiązaliśmy problem niskiej skuteczności kampanii Google Ads w LoopStore.

LoopStore to firma technologiczna, która specjalizuje się w tworzeniu automatycznych magazynów i rozwiązań samoobsługowych. W ich ofercie znajdują się rozwiązania oparte na robotyce dla logistyki, e-handlu, handlu stacjonarnego oraz obiektów komercyjnych. Systemy tworzone przez LoopStore są modułowe, dzięki czemu w łatwy sposób można zagospodarować istniejącą przestrzeń oraz w przyszłości dowolnie ją modyfikować.
Dlaczego rozwiązania firmy, mające klarowne przewagi konkurencyjne, nie potrafiły znaleźć potencjalnych klientów poprzez kampanie realizowane w systemie Google Ads?
Największy problem: brak leadów
Znalezienie klienta wymaga najpierw zdobycie uważności odbiorców, a w kolejnym kroku zainteresowania ich na tyle, aby chcieli porozmawiać ze specjalistami LoopStore. Żeby tego dokonać, trzeba trafić do odpowiedniej grupy docelowej i sprawdzić, czego dokładnie poszukują z użyciem wyszukiwarki internetowej.
Wyzwania
Źle skonfigurowane konwersje
Niepoprawnie skonfigurowane konwersje na koncie reklamowym mogą prowadzić do kampanii reklamowych o słabej skuteczności. Po pierwsze, błędne dane dotyczące konwersji mogą zniekształcać rzeczywiste wyniki kampanii, co utrudnia właściwą analizę i optymalizację. Po drugie, może to prowadzić do wydatkowania budżetu na nieefektywne słowa kluczowe, co z kolei obniża zwrot z inwestycji (ROI). Trzecim problemem jest utrudnione zarządzanie stawkami i strategiami licytacji, ponieważ system opiera się na danych konwersji do podejmowania decyzji.
Błędne dane wprowadzone do nauczania maszynowego
Strategie smart bidding w systemie Google Ads potrafią dostarczać bardzo dobre wyniki. Jednak pod warunkiem, że wprowadzone dane są poprawne i możemy z pełną odpowiedzialnością potwierdzić ich skuteczność. W przeciwnym razie uczenie maszynowe przyswoi fałszywe informacje, a wtedy błędów będzie coraz więcej w kolejnych etapach kampanii. Niestety tak było w przypadku dotychczasowych kampanii, które musiały na nowo rozpocząć etap uczenia się po ponownej konfiguracji.
Nasze rozwiązania
Pierwszym krokiem był krok wstecz – powróciliśmy do ręcznego określania stawek. Następnie potrzebowaliśmy zebrać odpowiednią ilość danych o potwierdzonej skuteczności, na podstawie których ponownie został włączony smart bidding.
Głównym źródłem leadów dla klienta są reklamy tekstowe w wyszukiwarce. Dlatego w trakcie prac optymalizacyjnych na koncie stale są sprawdzane różne słowa kluczowe w celu znalezienia tych o najniższym koszcie konwersji.
Październik 2022: W pierwszym miesiącu kampanii LoopStore zanotowaliśmy 3 konwersje, a średnie CPC (koszt za kliknięcie) wyniosło 2,89 zł. Łączne wydatki firmy na reklamę wyniosły 5210 zł. Na tym etapie skupiliśmy się na badaniu rynku i analizie słów kluczowych, aby znaleźć te, które przynoszą najlepsze rezultaty.

Listopad 2022: Dzięki działaniom optymalizacyjnym liczba konwersji wzrosła do 6, a średnie CPC spadło do 2,28 zł. Miesięczny budżet klienta wyniósł 2430 zł.

W związku ze zmianami przeprowadzanymi na stronie w grudniu, które obejmowały także formularz kontaktowy, musieliśmy wstrzymać kampanię i liczenie konwersji.
Styczeń 2023: W wyniku dalszych działań mających na celu optymalizację kampanii, LoopStore utrzymało liczbę konwersji na poziomie 6, a średnie CPC obniżyło się do 1,69 zł. W tym miesiącu klient przeznaczył na kampanię 2005 zł. Kontynuowaliśmy testowanie różnych słów kluczowych, co pozwoliło na osiągnięcie niższych kosztów konwersji.

Luty 2023: W efekcie kolejnych optymalizacji oraz testów słów kluczowych, kampania przyniosła 14 konwersji, co stanowi znaczący wzrost w porównaniu do poprzednich miesięcy. Średnie CPC wzrosło nieco do 2,60 zł, jednak liczba konwersji również wzrosła. W lutym klient wydał na kampanię 3590 zł.

Podsumowanie
Mimo trudności na początku współpracy z LoopStore wspólnie pokonaliśmy wyzwania spowodowane źle skonfigurowanymi konwersjami. Trafnie zidentyfikowane problemy i dobrze zaadresowane rozwiązania pozwoliły na poprawne skonfigurowanie kampanii oraz na zbieranie poprawnych danych niezbędnych do uruchomienia nauczenia maszynowego. W tym przypadku już po krótkim czasie zaczęły one przynosić pozytywne efekty, do czego niezbędna była cierpliwość klienta i kredyt zaufania. Teraz przed kampaniami Google Ads dla LoopStore kolejne etapy optymalizacji, które dają nadzieję na jeszcze lepszy wskaźniki CPC i obniżenie kosztów pozyskania leada.
Zaplanuj swój
marketing
Szukasz pomysłu na kampanię marketingową w Twojej firmie? Chcesz pozyskać jakościowe leady B2B?
W czasie krótkiej, bezpłatnej konsultacji, porozmawiamy o dotychczasowych działaniach marketingowych i omówimy rozwiązania, które mogą przynieść rezultaty w Twojej firmie. Jeżeli dojdziesz do wniosku, że mają sens, pomożemy Ci w ich wdrożeniu.