Zła konfiguracja konwersji powodem braku leadów - AdWise
menu

DZIAŁANIA MARKETINGOWE

LoopStore

Detale projektowe

Zakres prac

Kampanie Google Ads, Wdrożenie Analityki

Technologia

Google Ads, Google Analytics 4, Google Tag Manager

Branża

Automatyczne systemy składowania

Zespół projektowy

Specjalista PPC
Analityk

O firmie

LoopStore to firma technologiczna, która specjalizuje się w tworzeniu automatycznych magazynów i rozwiązań samoobsługowych. W ich ofercie znajdują się rozwiązania oparte na robotyce dla logistyki, e-handlu, handlu stacjonarnego oraz obiektów komercyjnych. Systemy tworzone przez LoopStore są modułowe, dzięki czemu w łatwy sposób można zagospodarować istniejącą przestrzeń oraz w przyszłości dowolnie ją modyfikować.

Dlaczego rozwiązania firmy, mające klarowne przewagi konkurencyjne, nie potrafiły znaleźć potencjalnych klientów poprzez kampanie realizowane w systemie Google Ads?

Największy problem: brak leadów

Znalezienie klienta wymaga najpierw zdobycie uważności odbiorców, a w kolejnym kroku zainteresowania ich na tyle, aby chcieli porozmawiać ze specjalistami LoopStore. Żeby tego dokonać, trzeba trafić do odpowiedniej grupy docelowej i sprawdzić, czego dokładnie poszukują z użyciem wyszukiwarki internetowej.

Brak leadów

Wyzwania

Źle skonfigurowane konwersje

Niepoprawnie skonfigurowane konwersje na koncie reklamowym mogą prowadzić do kampanii reklamowych o słabej skuteczności. Po pierwsze, błędne dane dotyczące konwersji mogą zniekształcać rzeczywiste wyniki kampanii, co utrudnia właściwą analizę i optymalizację. Po drugie, może to prowadzić do wydatkowania budżetu na nieefektywne słowa kluczowe, co z kolei obniża zwrot z inwestycji (ROI). Trzecim problemem jest utrudnione zarządzanie stawkami i strategiami licytacji, ponieważ system opiera się na danych konwersji do podejmowania decyzji.

Błędne dane wprowadzone do nauczania maszynowego

Strategie smart bidding w systemie Google Ads potrafią dostarczać bardzo dobre wyniki. Jednak pod warunkiem, że wprowadzone dane są poprawne i możemy z pełną odpowiedzialnością potwierdzić ich skuteczność. W przeciwnym razie uczenie maszynowe przyswoi fałszywe informacje, a wtedy błędów będzie coraz więcej w kolejnych etapach kampanii. Niestety tak było w przypadku dotychczasowych kampanii, które musiały na nowo rozpocząć etap uczenia się po ponownej konfiguracji.

Nasze rozwiązania

Pierwszym krokiem był krok wstecz – powróciliśmy do ręcznego określania stawek. Następnie potrzebowaliśmy zebrać odpowiednią ilość danych o potwierdzonej skuteczności, na podstawie których ponownie został włączony smart bidding.

Głównym źródłem leadów dla klienta są reklamy tekstowe w wyszukiwarce. Dlatego w trakcie prac optymalizacyjnych na koncie stale są sprawdzane różne słowa kluczowe w celu znalezienia tych o najniższym koszcie konwersji.

Październik 2022: W pierwszym miesiącu kampanii LoopStore zanotowaliśmy 3 konwersje, a średnie CPC (koszt za kliknięcie) wyniosło 2,89 zł. Łączne wydatki firmy na reklamę wyniosły 5210 zł. Na tym etapie skupiliśmy się na badaniu rynku i analizie słów kluczowych, aby znaleźć te, które przynoszą najlepsze rezultaty.

Listopad 2022: Dzięki działaniom optymalizacyjnym liczba konwersji wzrosła do 6, a średnie CPC spadło do 2,28 zł. Miesięczny budżet klienta wyniósł 2430 zł.

W związku ze zmianami przeprowadzanymi na stronie w grudniu, które obejmowały także formularz kontaktowy, musieliśmy wstrzymać kampanię i liczenie konwersji.

Styczeń 2023: W wyniku dalszych działań mających na celu optymalizację kampanii, LoopStore utrzymało liczbę konwersji na poziomie 6, a średnie CPC obniżyło się do 1,69 zł. W tym miesiącu klient przeznaczył na kampanię 2005 zł. Kontynuowaliśmy testowanie różnych słów kluczowych, co pozwoliło na osiągnięcie niższych kosztów konwersji.

Luty 2023: W efekcie kolejnych optymalizacji oraz testów słów kluczowych, kampania przyniosła 14 konwersji, co stanowi znaczący wzrost w porównaniu do poprzednich miesięcy. Średnie CPC wzrosło nieco do 2,60 zł, jednak liczba konwersji z nawiązką wynagrodziła droższe kliknięcia. W lutym klient wydał na kampanię 3590 zł.

Podsumowanie

Mimo trudności na początku współpracy z LoopStore wspólnie pokonaliśmy wyzwania spowodowane źle skonfigurowanymi konwersjami. Trafnie zidentyfikowane problemy i dobrze zaadresowane rozwiązania pozwoliły na poprawne skonfigurowanie kampanii oraz na zbieranie poprawnych danych niezbędnych do uruchomienia nauczenia maszynowego. W tym przypadku już po krótkim czasie zaczęły one przynosić pozytywne efekty, do czego niezbędna była cierpliwość klienta i kredyt zaufania. Teraz przed kampaniami Google Ads dla LoopStore kolejne etapy optymalizacji, które dają nadzieję na jeszcze lepszy wskaźniki CPC i obniżenie kosztów pozyskania leada.

Zaplanuj swój
marketing

Szukasz pomysłu na kampanię marketingową w Twojej firmie? Chcesz pozyskać jakościowe leady B2B?

W czasie krótkiej, bezpłatnej konsultacji, porozmawiamy o dotychczasowych działaniach marketingowych i omówimy rozwiązania, które mogą przynieść rezultaty w Twojej firmie. Jeżeli dojdziesz do wniosku, że mają sens, pomożemy Ci w ich wdrożeniu.

konsultacja