Działania marketingowe: annamariapanasiuk.com - AdWise
menu

DZIAŁANIA MARKETINGOWE

Anna Maria Panasiuk

Detale projektowe

Zakres prac

PPC, SEO, Content, Wdrożenie analityki, Naprawa błędów technicznych

Technologia

WordPress

Branża

Doradcza

Zespół projektowy

Google Ads Specialist
SEO Copywriter
Analityk
Web Developer
UX Designer.

O firmie

Wielu doradców z zakresu szeroko pojętego wealth managementu próbuje edukować odbiorców. Kreując wizerunek eksperta chcą zachęcić potencjalnych klientów do korzystania z ich usług.
Dokładnie to udało się zrobić Annie Marii Panasiuk, która doradza w zakresie zmiany rezydencji podatkowej, sukcesji rodzinnej, zarządzania majątkiem i tworzenia alternatywnych spółek finansowych. Chociaż strona internetowa annamariapanasiuk.com powstała dopiero w 2022 roku, w ciągu 4 miesięcy zanotowaliśmy wzrost ruchu organicznego o 724%, a liczba konwersji z kampanii płatnych od początku współpracy przekroczyła 90.
Ale wyniki te nie były dziełem przypadku.
Jakie podjęliśmy kroki, aby stworzyć skuteczną strategię marketingową dla Anny Marii Panasiuk?

Problem

Nie można zaprzeczyć, że doradztwo w zakresie ASI, sukcesji rodzinnej, zmiany rezydencji podatkowej i zarządzania majątkiem to przestrzeń bardzo konkurencyjna. W dodatku dotarcie do potencjalnych klientów jest trudne — stosunkowo niewielka grupa osób interesuje się tymi zagadnieniami, co znacznie utrudnia proces selektywnego docierania do odbiorców za pomocą reklam. 

Cele

  • pozyskanie nowych leadów
  • zwiększenie wartościowego ruchu organicznego
  • zwiększenie świadomości odbiorców na temat usług Anny Marii Panasiuk
  • kreowanie wizerunku Anny Marii Panasiuk jako eksperta branżowego.

Rozwiązanie

Strategia marketingowa Anny Marii Panasiuk początkowo polegała na typowych taktykach wykorzystywanych w kampaniach Google Ads. Jednak wysokie koszty konwersji skłoniły nas do wprowadzenia zmian. 

Skuteczna kampania Google Ads

Najpierw skoncentrowaliśmy się na docieraniu do grupy docelowej za pomocą kampanii tekstowych i displayowych oraz przetestowaniu skuteczności różnych kanałów i strategii generowania leadów.

Przeprowadzaliśmy testy, dostosowując stawki i słowa kluczowe — dzięki temu mogliśmy zidentyfikować najlepsze metody pozyskiwania leadów. W miarę upływu czasu i gromadzenia większej ilości danych o konwersji wprowadziliśmy selektywne strategie inteligentne oparte na koszcie pozyskania. Nasze kampanie w Google zaczęły wykazywać znacznie lepsze wyniki, gdy zastosowaliśmy strategię CPA opartą na Smart Bidding. Ta metoda pozwoliła nam na optymalizację naszych kampanii płatnych i zmaksymalizowanie efektywności pod kątem generowania leadów.

Zwiększenie ruchu organicznego

Działań marketingowych nie ograniczaliśmy tylko do kampanii płatnych. Zależało nam także na tym, żeby osoby, które faktycznie poszukują rozwiązań problemów związanych ze zmianą rezydencji podatkowej, sukcesją majątkową czy utworzeniem alternatywnej spółki inwestycyjnej, mogły samodzielnie odnaleźć stronę annamariapanasiuk.com. 

W tym kontekście naszym priorytetem było maksymalne zwiększenie widoczności strony w wyszukiwarce Google. Kiedy rozpoczęliśmy działania optymalizacyjne strona generowała ruch wynoszący ok. 90 użytkowników miesięcznie i nie wyświetlała się na pierwszej pozycji na żadne ważne słowo kluczowe. 

Prace rozpoczęliśmy od przeprowadzenia audytu technicznego i naprawienia błędów technicznych, które obniżały pozycje poszczególnych podstron. Musieliśmy także przygotować witrynę w zakresie użyteczności dla potencjalnych odbiorców. Następnie zaczęliśmy optymalizować stronę pod kątem najbardziej kalorycznych słów kluczowych. 

W przypadku zwiększania ruchu organicznego kluczowe znaczenie miał dostęp do usług wielu specjalistów pod jednym dachem. Mając pod ręką kompetencje UX Designera czy Web Developera mogliśmy znacznie szybciej rozwiązywać pojawiające się problemy. 

W projekcie uczestniczyło 4 specjalistów: Google Ads Specialist, SEO Copywriter, Analityk, Web Developer i  UX Designer.

Efekty

Wyniki kampanii płatnych

Skuteczność reklam z kampanii Google Ads w początkowym okresie była niska, jednak po okresie 3 miesięcy zauważyliśmy, że kanał płatnych reklam, stanowił najważniejsze źródło leadów na stronie annamariapanasiuk.com, poniżej dane od lipca 2022 do początku maja 2023 r.   

Powyższe dane ukazują całkowitą liczbę leadów, pochodzących z tagów — przesłanie formularza oraz formularz zmiana rezydencji podatkowej. Od lipca 2022 do początku maja 2023 zostało przesłanych 79 zgłoszeń pochodzących z reklam płatnych, oraz 4 dodatkowe zgłoszenia z kanału Display, będącym również efektem działania reklam Google, łącznie daje nam to 83 leady. Inny kanał, który był realizowany przed Adwise — Organic search, osiągał również bardzo dobre wyniki przez cały okres współpracy — dostarczył on 67 leadów. 

Gdyby lejek wspierał tylko i wyłącznie generowanie leadów, to z pewnością jego skuteczność byłaby wyższa, jednak duże części budżetów dotyczyły promocji artykułów i budowania rozpoznawalności.

Reklama płatna w wyszukiwarce systematycznie dostarczała leady w każdym miesiącu. 

Wyniki pozycjonowania

A pozycjonowanie? Po przeprowadzeniu głębokiej analizy fraz kluczowych, usunięciu błędów technicznych na stronie i 4 miesiącach intensywnych prac nad pozycjonowaniem, ruch organiczny wzrósł do prawie 800 użytkowników miesięcznie. Osiągnęliśmy pozycje 1 w wyszukiwarce na 11 fraz kluczowych, a w samym TOP10 liczba fraz wzrosła do 27. Na bieżąco dodawane były artykuły o jakości eksperckiej, które pozwalały Annie Marii Panasiuk przyciągnąć uwagę i zbudować świadomość wśród potencjalnych klientów. Merytoryczne i przystępnie napisane artykuły były też najlepszym dowodem na rzetelność świadczonych usług i pozwoliły odbiorcom lepiej zrozumieć, w czym tak naprawdę może im pomóc Anna Maria Panasiuk. 

Inwestowanie w SEO i zmiana podejścia do prowadzonych kampanii płatnych opłaciło się. Działania przyniosły wiele pozytywnych efektów. Liczba wypełnionych formularzy kontaktowych zarówno pochodzących z płatnych kampanii, jak i z ruchu organicznego z każdym miesiącem była większa. Trzeba również zaznaczyć, że zaprezentowaliśmy efekty SEO za okres tylko czterech miesięcy współpracy. Tak naprawdę to dopiero początek — do strategii SEO nie zostały jeszcze włączone działania związane z pozyskiwaniem linków zewnętrznych.

Nie zawsze większy ruch organiczny przekłada się na wyższą konwersję. Aby uniknąć przyciągania użytkowników, którzy nie są zainteresowani usługami, sporo czasu poświęciliśmy na głęboką analizę fraz kluczowych i precyzyjne dobranie takich fraz, które mają największy potencjał na przyciągnięcie kalorycznego ruchu.

Podsumowanie

Połączenie zaawansowanej optymalizacji kampanii Google Ads z działaniami SEO okazało się kluczem do rozwoju marketingu dla annamariapanasiuk.com. Niebagatelny wpływ na skuteczność, miało też nasze podejście do współpracy, a szczególnie — nastawienie na dialog z klientem. Dzięki temu uzyskaliśmy wielowymiarowy obraz firmy. Wymiana istotnych informacji i aktywna współpraca z klientem pozwoliła nam wyciągać wnioski, które są wartościowe i przede wszystkim przynoszą korzyści dla biznesu.