Content marketing - AdWise
menu

Content marketing B2B

Tworzymy treści o wysokiej skuteczności. Takie, które jednocześnie zwiększają widoczność strony w wyszukiwarce i generują wartościowe leady.

Dziel się wiedzą, której szukają Twoi potencjalni klienci w Twojej branży. Dzięki temu zaczną traktować Cię jak eksperta i chętniej będą współpracować z Twoją firmą. To główny cel content marketingu.

Zjedź niżej
i dowiedz się więcej

Myślisz, że content marketing nie sprzedaje w firmie B2B?

To wyobraź sobie właściciela startupu, który chce kupić system CRM.

Proces zakupu rozpoczyna od wpisania w Google pytania: Jaki CRM jest najlepszy dla software house? Dostaje odpowiedź w formie rankingu z ocenami topowych systemów.

Jego uwagę przykuwa konkretny CRM, który ma wszystkie potrzebne funkcje. Zainteresowany zadaje kolejne, jeszcze bardziej konkretne pytanie.

Chcąc poznać odpowiedź wybiera artykuł na blogu, który jako pierwszy zobaczył w wynikach wyszukiwania. W końcu uzbrojony we wszystkie potrzebne informacje podejmuje decyzję.

Teraz wpisuje zapytanie o to, gdzie kupić dany system CRM. I tak trafia na stronę dostawcy, który przykuł jego uwagę na samym początku. Tam właściciel startupu sam rozpoczyna rozmowę z konsultantem na czacie i rozpoczyna się proces sprzedaży.

Według badań Instytutu Rozwoju Sprzedaży i Marketingu aż 30% klientów B2B rozpoczyna zdobywanie wiedzy nt. własnego problemu lub wyzwania właśnie od Google. Dlatego wyniki wyszukiwań na dane słowa kluczowe wpływają na przebieg kolejnych etapów tego procesu aż do finalnej decyzji o zakupie.

Takie jest działanie dobrze zaprojektowanej strategii content marketingu B2B. Niestety, rzadko kiedy copywriterzy potrafią wpisać swój content w etapy lejka marketingowego. A przez to ich artykuły nie mają żadnego wpływu na konwersję.

Jak tworzymy treści z zakresu content marketingu?

W AdWise tworzymy zarówno content edukacyjny, jak i content sprzedażowy, który umieszczamy we właściwych etapach lejka marketingowego. Nie tworzymy tylko treści, jak typowa agencja content marketingu. Łączymy content z wiedzą o sprzedaży B2B i optymalizacją SEO.

Na czym polega nasza skuteczna strategia content marketingowa? Zaczynamy od analizy buyer persony naszego klienta, która określa, do kogo będzie kierowana nasza komunikacja.

Przyglądamy się procesowi zakupu, określamy problemy i wyzwania odbiorcy content marketingu (marketingu treści).

Content marketingiem nie nazywamy tylko tworzenia treści. Jak mówi definicja, content marketing, to także marketing, czyli reklamowanie tworzonego contentu. Dlatego budując lejek marketingowy, tworzymy również strategię content marketingową, która jest jego integralną częścią i zawiera sposoby dystrybucji treści. Dzięki temu content marketing (marketing treści) jest częścią całej strategii marketingowej firmy – a nie jej oderwanym elementem.

W ten sposób projektujemy długoterminowe strategie, które generują ruch, zwiększają zaufanie odbiorców, przyciągają nowych klientów i realnie wspierają sprzedaż B2B.

Konsultant marketingowy podczas warsztatu z klientem projektuje, jaki rodzaj content marketingowy wykorzystać w danym etapie lejka marketingowego, określa jego cel, CTA i pozostałe szczegóły.

Następnie jako AdWise realizujemy poszczególne elementy, dbając o to, aby strategia content marketingowa dostarczała wartości edukacyjnych potencjalnemu klientowi, zachęcała do finalizacji procesu zakupu, dbała o wizerunek firmy i realizowała cele biznesowe.

Jak piszemy treści dla B2B?

Raporty branżowe pokazują, że w internecie nie brakuje blogów – których nikt nie czyta, podcastów – których nikt nie słucha, filmów – których nikt nie ogląda. Dlatego tworzenie interesujących treści w content marketingu wymaga włączenie go do strategii marketingu B2B w taki sposób, aby przynosił oczekiwane rezultaty.

Poznaj nasz proces tworzenia działań content marketingowych, które realizują określone cele w procesie zakupu Twojego potencjalnego klienta.

Obejrzyj video i dowiedz się więcej o tym, jak
tworzyć angażujący content marketing.

01.

Zaczynamy od analizy

Szczegółowo badamy Twoich potencjalnych klientów. Sprawdzamy jak kupują, co ich motywuje oraz jakie mają obiekcje.

Na tej podstawie wyszukujemy słowa i frazy, których Twoi klienci używają w czasie procesu zakupu. Następnie zestawiamy wszystkie zebrane informacje z projektem lejka marketingowego.

i_btn (1)

Dbamy o to, aby od początku content marketing służył jako narzędzie do realizacji celów strategii marketingowej całej firmy.

i_btn (1)

W tym miejscu często rekomendujemy optymalizację istniejących tekstów pod kątem wyszukiwarek internetowych, co wpływa pozytywnie pozycjonowanie strony internetowej.

02.

Sprawdzamy Twój content

Analizujemy treści, które już posiadasz na swojej stronie lub blogu. Sprawdzamy, czy są one zgodne z celem strategii contentowej.

Jeżeli to tylko możliwe, staramy się użyć istniejących już treści oraz odpowiednio je umiejscowić w lejku marketingowym.

03.

Tworzymy wartościowy content

Piszemy treści edukacyjne i sprzedażowe dopasowane do Twojej strategii marketingowej, które umożliwią zbudowanie relacji z potencjalnymi klientami.

Zajmujemy się m.in. wpisami na firmowego bloga, publikacjami w mediach społecznościowych i w mediach zewnętrznych, zarządzaniem kanałami YouTube, czy wsparciem w organizacji webinarów.

i_btn (1)

Marketing treści oferuje wiele możliwości. Dlatego wspieramy naszych klientów w wyborze kanałów dystrybucji, które najbardziej wpłyną na zaangażowanie użytkowników w konkretnych etapach procesu zakupu.

Chcesz tworzyć skuteczny i angażujący content marketing B2B?

Chcesz tworzyć skuteczny i angażujący content marketing B2B?

Co zyskujesz zamawiając działania content marketingowe w AdWise?

Twoje treści są zgodne ze strategią marketingową

Otrzymujesz artykuły dopasowane do etapów lejka marketingowego.

Odpowiadasz na potrzeby potencjalnych klientów

Dostarczasz szczegółowych informacji, których klienci szukają w Google i które są im potrzebne do podjęcia decyzji zakupowej.

Kreujesz wizerunek eksperta w danej dziedzinie

Dzieląc się wiedzą, odbiorcy content marketingu zwiększają do Ciebie swoje zaufanie.

Twoja firma staje się bardziej rozpoznawalna

Wartościowe treści pomagają budować świadomość i rozpoznawalność marki.

Zwiększasz widoczność swojej strony

Tworzone przez nas treści na stronę internetową są dobrze zoptymalizowane, dzięki czemu Twoja firma uzyskuje wyższą pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania Google.

Nawiązujesz bliższe relacje z potencjalnymi klientami

Możesz prowadzić dialog z odbiorcami i na bieżąco odpowiadać na ich wątpliwości.

Inwestujesz w skuteczny content marketing

Co miesiąc otrzymujesz szczegółowy raport z efektów działań content marketingowych.

Publikacje są dostosowane do odbiorców, którzy kupują w imieniu firm

W zależności od grupy docelowej tworzymy inne formaty treści, m.in. artykuły eksperckie, recenzje, rankingi, e-booki, case study, prezentacje i prasówki.

Zobacz nasze największe sukcesy w prowadzeniu content marketingu dla klientów biznesowych

Sprawdź odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania

Od czego zależy cena strategii content marketingowej?

Na strategię content marketingową składa się wiele elementów: mogą to być artykuły blogowe, prowadzenie kanałów social media (media społecznościowe), treści do newslettera, lead magnety, wideo i wiele innych form. Kolejnymi czynnikami są intensywność użycia poszczególnych form oraz ich optymalizacja (np. pod kątem pozycjonowania w wyszukiwarce Google).

Po jakim czasie będą widoczne efekty content marketingu?

Efekty content marketingu mierzymy przede wszystkim pod kątem działania całego lejka marketingowego. Nie gwarantujemy rezultatów organicznych – to zależy od wielu czynników – lecz koncentrujemy się na tym, aby content marketing realizował cele pod kątem całej strategii marketingowej i stale weryfikujemy, czy dążymy treściami we właściwym kierunku.

Czy potrzebuję kogoś, kto przekaże know-how branży?

Z doświadczenia wiemy, że im bardziej partnerska współpraca z klientem, tym wyższa jakość treści w content marketingu. Łącząc wiedzę klienta o jego branży z naszym doświadczeniem marketingowym, tworzymy dedykowane i dopasowane treści. Zawsze konsultujemy zawartość materiałów przed publikacją, a im większy ekspercki wkład od klienta – tym większa szansa na finalną sprzedaż!

Czy tworzycie content wideo marketing?

Ważnym elementem content marketingu jest dystrybucja treści, czyli wybór kanału, z pomocą którego możemy dotrzeć do naszych klientów. Jeżeli w lejku marketingowym jest uwzględniony wideo marketing, to posiadamy zasoby, aby w ramach dystrybucji treści odpowiednio zaprojektować scenariusze, skoordynować pracę wielu specjalistów i administrować kanały wideo. Sami prowadzimy kanał YouTube Wise Business School.

Skontaktuj się z nami

    Bezpośredni kontakt