Content marketing B2B
Tworzymy treści o wysokiej skuteczności. Takie, które jednocześnie zwiększają widoczność strony w wyszukiwarce i generują wartościowe leady.
Dziel się wiedzą, której szukają Twoi potencjalni klienci. Dzięki temu zaczną traktować Cię jak eksperta i chętniej będą współpracować z Twoją firmą.
Myślisz, że content marketing nie sprzedaje w firmie B2B?
To wyobraź sobie właściciela startupu, który chce kupić system CRM.
Proces zakupu rozpoczyna od wpisania w Google pytania: Jaki CRM jest najlepszy dla software house? Dostaje odpowiedź w formie rankingu z ocenami topowych systemów. Jego uwagę przykuwa konkretny CRM, który ma wszystkie potrzebne funkcje. Zainteresowany zadaje kolejne, jeszcze bardziej konkretne pytanie. Chcąc poznać odpowiedź wybiera artykuł na blogu, który jako pierwszy zobaczył w wynikach wyszukiwania. W końcu uzbrojony we wszystkie potrzebne informacje podejmuje decyzję. Teraz wpisuje zapytanie o to, gdzie kupić dany system CRM.
I tak trafia na stronę dostawcy, który przykuł jego uwagę na samym początku. Na stronie właściciel startupu sam rozpoczyna rozmowę z konsultantem na czacie i rozpoczyna się proces sprzedaży.
Takie jest działanie dobrze zaprojektowanej strategii content marketingu B2B. Niestety, rzadko kiedy copywriterzy potrafią wpisać swój content w etapy lejka marketingowego. A przez to ich artykuły nie mają żadnego wpływu na konwersję.
Jak tworzymy content marketing?
W AdWise tworzymy zarówno content edukacyjny, jak i content sprzedażowy, który umiejscawiamy we właściwych etapach lejka marketingowego. Łączymy content z wiedzą o sprzedaży B2B i optymalizacją SEO.
Zanim jednak zaczniemy pisać, przyglądamy się grupie docelowej naszego klienta. Analizujemy proces zakupu, problemy oraz wyzwania potencjalnych rozmówców. Dopiero na tej podstawie tworzymy strategię contentową. Dzięki temu projektujemy długoterminowe strategie, które generują ruch, zwiększają zaufanie odbiorców i realnie wspierają sprzedaż B2B.
Dobrze zaprojektowana strategia content marketingowa dostarcza klientom kompletu informacji potrzebnych do podjęcia decyzji zakupowej. Dla potencjalnego klienta treści są przydatne, a my tworzymy je tak, żeby były przy okazji przekonujące i motywowały do zakupu zgodnie z poziomem zaufania odbiorcy.
Twórz z nami content marketing
Potrzebujesz pomocy w tworzeniu content marketingu dla Twojej firmy? Chcesz pozyskać jakościowych klientów biznesowych?
Jak piszemy treści
dla B2B?
01.
Zaczynamy od analizy
Szczegółowo badamy Twoich potencjalnych klientów. Sprawdzamy jak kupują, co ich motywuje oraz jakie mają obiekcje. Na tej podstawie wyszukujemy słowa i frazy, których Twoi klienci używają w czasie procesu zakupu. Następnie zestawiamy wszystkie zebrane informacje z projektem lejka marketingowego.
02.
Sprawdzamy Twój content
Analizujemy treści, które już posiadasz na swojej stronie lub blogu. Sprawdzamy, czy są one zgodne z celem strategii contentowej. Jeżeli to tylko możliwe, staramy się użyć istniejących już treści oraz odpowiednio je umiejscowić w lejku marketingowym.
03.
Tworzymy wartościowy content
Piszemy treści edukacyjne i sprzedażowe dopasowane do Twojej strategii marketingowej, które umożliwią zbudowanie relacji z potencjalnymi klientami. Zajmujemy się m.in. wpisami na firmowego bloga, publikacjami w mediach społecznościowych oraz w mediach zewnętrznych.
Co zyskujesz zamawiając działania content marketingowe w AdWise?
Twoje treści są zgodne ze strategią marketingową
Otrzymujesz artykuły dopasowane do etapów lejka marketingowego.
Odpowiadasz na potrzeby potencjalnych klientów
Dostarczasz szczegółowych informacji, których klienci szukają w Google i które są im potrzebne do podjęcia decyzji zakupowej.
Kreujesz wizerunek eksperta w danej dziedzinie
Dzieląc się wiedzą, odbiorcy content marketingu zwiększają do Ciebie swoje zaufanie.
Twoja firma staje się bardziej rozpoznawalna
Publikacje pomagają w budowaniu świadomości marki.
Zwiększasz widoczność swojej strony
Tworzone przez nas treści są dobrze zoptymalizowane, dzięki czemu Twoja strona uzyskuje wyższą pozycję w Google.
Nawiązujesz bliższe relacje z potencjalnymi klientami
Możesz prowadzić dialog z odbiorcami i na bieżąco odpowiadać na ich wątpliwości.
Inwestujesz w skuteczny content marketing
Co miesiąc otrzymujesz szczegółowy raport z efektów strategii content marketingowej.
Publikacje są dostosowane do odbiorców, którzy kupują w imieniu firm
W zależności od grupy docelowej tworzymy inne formaty treści, m.in. artykuły eksperckie, recenzje, rankingi, e-booki, case study, prezentacje i prasówki.
Twórz z nami content marketing
Potrzebujesz pomocy w tworzeniu content marketingu dla Twojej firmy? Chcesz pozyskać jakościowych klientów biznesowych?
Co mówią o nas
nasi klienci?
Dużą wartością jest opracowanie kilku dróg dotarcia do klienta, opierających się na różnych kanałach i punktach styku. Szeroki zakres kompetencji zespołu AdWise rozwiązuje nasze problemy zarówno w aspekcie tworzenia i optymalizacji reklam, testowania zmian na stronie internetowej, prowadzenia działań SEO.
Michał Osipowicz
Plastipol
Tym, co najbardziej cenię to kompetentny i zorganizowany zespół z jasnym podziałem obowiązków – pomimo różnorodności zadań i specjalizacji, każdy wie, jak działać. To w całości tworzy usługę, która pozwala nam rosnąć.
Jakub Domeracki
Value Finance
Polecamy wszystkim, którzy nie chcą sprzedawać, tylko chcą mieć sprzedane. To na co warto zwrócić uwagę, to kompleksowość usług marketingowych, które znajdują się pod jednym, agencyjnym dachem.
Bartosz Kolanek
Przygody Przedsiębiorców
Do współpracy skłoniła nas kompleksowość usług spięta w jedną działającą świetnie organizację.
SEO, kampanie reklamowe na wielu poziomach oraz przygotowanie nowej odsłony naszej strony sprawiają, że wszystko zaczyna ze sobą współgrać.
Michał Zbroszczyk
Ksero Partner
W pracy AdWise najbardziej cenię sobie to, że nie kupuję: “Strony WWW dla firmy – 1szt.”, tylko współpracę ludzi znających się na swojej dziedzinie. Mamy jakąś potrzebę i wizję (wypracowaną ze wsparciem konsultanta marketingowego), a dzięki współpracy z AdWise jesteśmy w stanie znaleźć odpowiednie rozwiązanie.
Michał Greliak
GIM