882% ROAS – taki zwrot zagwarantowaliśmy dla Drog-Znak - AdWise
menu

DZIAŁANIA MARKETINGOWE

Drog-znak

Detale projektowe

Zakres prac

PPC, Lejek marketingowy

Technologia

WordPress

Branża

Produkcyjna

Zespół projektowy

Grafik
Specjalista PPC
Konsultant marketingowy

O firmie

Drog-Znak istnieje od 1988 roku. Zajmuje się produkcją znaków drogowych, blokad parkingowych oraz sprzedażą produktów dla drogownictwa, a także montażem oznakowania pionowego i poziomego wraz z projektami rozwiązań dla organizacji ruchu. Na produkowany przez asortyment firma posiada wszystkie wymagane certyfikaty.

Największy problem – brak leadów

Drog-Znak zgłosił się do nas z powodu małej ilości leadów. Dużym problemem był również fakt, że klienci, którzy pojawiali się w firmie, składali zamówienia na niewielką liczbę znaków drogowych. Kolejne wyzwanie stanowiła niska sprzedaż na sklepie internetowym.

Klientowi zależało na równoległym rozwijaniu dwóch witryn: 

Klient przez cały czas współpracy z AdWise, płacił również za reklamy Google zarządzane przez dostawcę platformy e-commerce Shoper Ads. Ta konkretna usługa ograniczała się do promocji e-commercowej części oferty Drog-Znak. Dlatego wyniki realizowane przez Shoper stanowiły benchmark dla naszych działań e-commerce’owych – szczególnie że te kampanie były optymalizowane już przez wiele miesięcy.

Nasze rozwiązania

Pierwszym krokiem dla Drog-Znak było opracowanie kompletnego lejka marketingowego w czasie warsztatu z naszym konsultantem.

Działania reklamowe rozpoczęliśmy w styczniu 2023r. Wtedy włączona była głównie jedna kampania wyszukiwań hasłowych Google Search, mająca domykać sprzedaż. Uruchomiliśmy również kampanię produktową, jednak ta potrzebowała dłuższego czasu na to, aby wygenerować odpowiednie zasięgi.

Styczeń 2023

W tym rozruchowym okresie skuteczność kampanii była niska – staraliśmy się wypracować wnioski dotyczące tego, co sprawdza się najlepiej dla Drog-Znak pod kątem pozyskania leadów oraz sprzedaży e-commerce. W tym okresie mieliśmy tylko jedną konwersję, którą było połączenie telefonicznie bezpośrednio z reklam Google.

Luty 2023

W lutym wdrożyliśmy już cały lejek marketingowy. Liczba konwersji znacząco wzrosła – był to wynik optymalizacji kampanii oraz wprowadzenia zmian na podstawie zebranych wniosków. W tym miesiącu zaczeliśmy wdrażać oprócz zwykłych kampanii typu shopping, także kampanie Performance Max, które są strategiami opartymi o uczenie maszynowe. Na wykresie w końcówce miesiąca można zaobserwować, jak wzrasta zależność między ilością kliknięć, a ilością konwersji

W lutym zwiększyliśmy ilość konwersji do 83 – w tym czasie jako AdWise dostarczyliśmy:

Dla Drog-Znak (strona producenta)

  • 6 leadów w formie formularzy ze strony
  • 10 kliknięć w telefon na stronie 
  • 14 kliknięć w mail na stronie 

Dla znakidrogowe24 (e-commerce)

  • 4 zakupy o łącznej wartości 1400zł
  • 27 dodań do koszyka

W tym samym czasie Shoper Ads wygenerował 9 zakupów o wartości 6 729,21zł.

Marzec 2023

W marcu kontynuowaliśmy optymalizacje kampanii, a głównym źródłem zakupów e-commerce były kampanie Performance Max. W tym kanale mieliśmy wtedy 172 konwersji, średnie CPC wyniosło 1,79 zł a cała kampania kosztowała 4150 zł.

W tym miesiącu AdWise dostarczyło:

Dla Drog-Znak (strona producenta)

  • 9 leadów w formie formularzy ze strony
  • 8 kliknięć w telefon na stronie
  • 26 kliknięć w mail na stronie 

Dla znakidrogowe24 (e-commerce)

  • 14 zakupów o łącznej wartości 8 818zł
  • 130 dodań do koszyka
  • ROAS : 302%

Shopper w marcu dostarczył klientowi 18 zakupów o łącznej wartości 15 559zł, a ROAS wyniósł 622%.

Kwiecień 2023

Kwiecień był przełomowym miesiącem pod kątem skuteczności reklam. W systemie uczenia maszynowego wprowadzone zostały zmiany mające na celu zminimalizowanie liczby sygnałów, które wpływają do systemu automatyzującego określanie stawek. Skupiliśmy się wyłącznie na formularzach oraz zakupach e-commerce, ponadto kontynuowaliśmy optymalizacje kampanii w odniesieniu do ROAS. Przyniosło to bardzo dobre rezultaty przy jednoczesnym ograniczeniu wydatków na reklamę. Strategie oparte na ROAS często są związane z ograniczeniem wydatków na kampaniach, ponieważ reklamy wyświetlają się tylko wtedy, gdy jest szansa na zwrot z takiej reklamy.

Kampanie AdWise dostarczyły w kwietniu:

Dla Drog-Znak (strona producenta)

  • 3 leady w formie formularza ze strony
  • 2 kliknięcia w telefon
  • 14 kliknięć w mail 

Dla znakidrogowe24 (e-commerce)

  • 11 zamówień o łącznej wartości 10 585zł
  • 813 dodań do koszyka
  • ROAS: 882%

Taki wysoki ROAS był możliwy dzięki temu, że kampanie e-commerce wydały tylko nieco ponad 1000zł. Uzyskaliśmy ten wynik w czwartym miesiącu od startu naszych kampanii.

Kwiecień to również pierwszy miesiąc, w którym Shoper Ads wygenerował mniejszą sprzedaż: 10 zamówień o łącznej wartości 4 493zł i ROAS równy 204%.

Efekty współpracy

882%

ROAS w czwartym miesiącu działań reklamowych

30x

trzydziestokrotny wzrost liczby dodań do koszyka

Podsumowanie

Przemyślane kampanie Google Ads potrafią zwrocić się wielokrotnie – szczególnie gdy działania marketingowe są podporządkowane strategii w postaci lejka. Przykład Drog-Znak pokazuje, że ten element w połączeniu z cierpliwością i regularną analizą wyników przynoszą realną sprzedaż B2B. Tym bardziej, że w kolejnych miesiącach spodziewamy się przynajmniej równie dobrych wyników!

Zaplanuj swój
marketing

Szukasz pomysłu na kampanię marketingową w Twojej firmie? Chcesz pozyskać jakościowe leady B2B?

W czasie krótkiej, bezpłatnej konsultacji, porozmawiamy o dotychczasowych działaniach marketingowych i omówimy rozwiązania, które mogą przynieść rezultaty w Twojej firmie. Jeżeli dojdziesz do wniosku, że mają sens, pomożemy Ci w ich wdrożeniu.

konsultacja