Identyfikacja wizualna - AdWise
menu

Identyfikacja wizualna Twojej firmy B2B

Tworzymy firmom B2B identyfikacje wizualne, które nie tylko po prostu dobrze wyglądają, ale także ukazują wszystkie ich wartości i przewagi.

Zjedź niżej
i dowiedz się więcej
Identyfikacja wizualna ikona

Identyfikacja wizualna

 

buduje pożądany wizerunek Twojej firmy już od pierwszego kontaktu.
To narzędzie, które buduje przewagę i dystansuje konkurencję. W każdej branży.

Dlaczego identyfikacja wizualna firmy jest tak ważna?

Zrobimy test. Zgadnij jakie marki kryją się pod tymi zdjęciami?

Branding logotypy bez nazw

Prawdopodobnie udało Ci się je odgadnąć bez problemu. Identyfikacja wizualna to nie tylko logo, kolorystyka i nazwa firmy. Identyfikacja wizualna to trwały ślad w umyśle Twoich klientów. Tak trwały, że możesz usunąć nawet nazwę firmy, ale skojarzenia wbite w pamięć zostają w niej na długo. To dlatego pewne marki rozpoznajesz w ułamku sekundy, a innych nawet nie zauważasz. 

SKONSULTUJ branding swojej firmy

Co składa się na identyfikację firmy?

Mądre firmy w segmencie B2B wiedzą, że identyfikacja wizualna, która zwiększa sprzedaż, to nie tylko logo i kolory.

 

Identyfikacja wizualna, która przekłada się na dobre rezultaty biznesowe, to zbiór wszystkich działań uspójnionych oprawą graficzną, które utrwalają zaprojektowany przez Ciebie obraz, skojarzenia i emocje w umysłach i sercach Twoich klientów. 

 

To strategia, to strona WWW, to marketing, to social media, to wizytówki, to zbiór wszystkich tych elementów. Gdy zadbasz o nie, właściwa identyfikacja wizualna potrafi w ułamku sekundy otworzyć na rozmowę o Twoim produkcie nawet najbardziej sceptycznego klienta. Dlaczego nie skorzystać z tej przewagi?

Podzieliliśmy usługę na wersję pełną oraz uproszczoną, tak aby każda firma znalazła coś odpowiedniego dla siebie.

Pełna wersja

Pełna wersja brandingu będzie idealnym rozwiązaniem dla firm, które chcą podejść do swojej identyfikacji wizualnej zupełnie na nowo. Wspólnie przejdziemy przez cały proces ze szczegółami – od zdefiniowania Buyer Persony aż do utworzenia Style Guide i spójnej komunikacji.

01.

Ustalenie problemów obecnej identyfikacji

Ustalamy z klientem, z czym obecnie ma problem i jakie ma potrzeby wykorzystania identyfikacji wizualnej.

02.

Zdefiniowanie Buyer Persony

Tworzymy Buyer Personę, która precyzyjnie określa, do kogo będziemy się kierować i kto będzie odpowiadał na nasz komunikat.

03.

Propozycja wartości

Szukamy korzyści, które wyróżnią Twój produkt lub usługę spośród innych firm na rynku.

04.

Ustalenie celów marki

Gdy cele marki opierają się na bliskich klientom wartościach, wybór Ciebie staje się dla nich oczywisty.

05.

Portfel usługowy / produktowy

Każda usługa i produkt mają swoją adekwatną pozycję do całości marki, co sprawia, że przekaz każdego z nich zyskuje na sile.

06.

Architektura marki

Na tym etapie współpracy organizujemy i określamy relacje i współzależności pomiędzy różnymi markami, produktami i usługami w ramach całej Twojej organizacji.

07.

Nazwa oraz tone of voice

Ustalamy jakim językiem powinna zwracać się Twoja marka do odbiorców, by wszystko tworzyło bardzo spójny i przekonujący obraz.

08.

Analiza rynku oraz konkurencji

Gdy znamy Twoich bezpośrednich konkurentów, szukamy ich słabych i mocnych stron. Ich słabości przekuwamy w Twoje przewagi, wzmacniając Twoją markę.

09.

Benchmarki stylistyczne

Określamy dobre praktyki innych marek lub po prostu wskazujemy elementy, które podobają się potencjalnym klientom i dlaczego.

10.

Osobowość marki

Jaka byłaby Twoja marka, gdyby była człowiekiem? Jaki miałaby charakter? Z jakimi cechami chcesz, by kojarzyła się ludziom? To kolejny etap prac.

11.

Główne punkty styku

Gdy wiemy, w jakich dokładnie sytuacjach odbywa się kontakt z klientem, wtedy możemy w najlepszy sposób wykorzystać cały potencjał marki i zaprojektować doświadczenia, nie zostawiając nic przypadkowi.

12.

Style Guide i spójna komunikacja

Tworzymy jedno miejsce, gdzie trafiają wszystkie materiały identyfikacji, które na bieżąco możesz aktualizować bez konieczności tworzenia 20 wersji księgi w pliku PDF.

Wersja uproszczona

W uproszczonej wersji brandingu wykorzystujemy informacje, które nam dostarczysz. To oznacza, że bazujemy na Twojej obecnej Buyer Personie, wartościach i celach i na ich podstawie przygotowujemy dla Ciebie identyfikację wizualną.

01.

Brand Strategy Canvas

W jednym dokumencie projektujemy całą strategię Twojego brandu, tworząc narrację, która przyciągnie uwagę klientów i poprzez komunikowanie wartości, stworzy z nimi silną więź. 

02.

Analiza rynku oraz konkurencji

Gdy znamy Twoich bezpośrednich konkurentów, szukamy ich słabych i mocnych stron. Ich słabości przekuwamy w Twoje przewagi, wzmacniając Twoją markę.

03.

Benchmarki stylistyczne

Określamy dobre praktyki innych marek lub po prostu wskazujemy elementy, które podobają się potencjalnym klientom i dlaczego.

04.

Key Visual, logotyp oraz mockup

Przygotowujemy motyw graficzny, który będzie dominował w materiałach marketingowych Twojej marki i we wszystkich kanałach komunikacji z klientami.

05.

Kolorystyka i typografia marki

Kolory i typografia decydują o tym, czy Twoja marka będzie rozpoznawalna, czy wtopi się w tło setek innych firm z Twojej branży. Nawet jeżeli wypadnie klientom z głowy nazwa firmy, zapamiętają charakterystyczną kolorystykę, dzięki czemu z łatwością Cię odnajdą.

06.

Brand Style Guide

Tworzymy jedno miejsce, gdzie trafiają wszystkie materiały identyfikacji, które na bieżąco możesz aktualizować bez konieczności tworzenia 20 wersji księgi w pliku PDF.

Jak przebiega nasz proces projektowania identyfikacji wizualnej?

Dzięki naszemu unikalnemu procesowi projektowania każdy element Twojej nowej identyfikacji będzie strategicznie zaplanowany.

Na każdym z etapów możesz zgłaszać uwagi i monitorować postępy w projekcie.

01.

Przeprowadzamy warsztat zerowy

lub

Przychodzisz z gotową Buyer Personą i wartościami

i_btn (1)

Warsztat zerowy pozwala nam ustalić listę problemów, stworzyć plan działania dopasowany do firmy, sytuacji i zweryfikować bieżącą sytuację. Na warsztacie definiujemy buyer personę, wartości, cele marki, wykonujemy analizę konkurencji. W efekcie rozumiemy dokładnie tak samo jak klient sytuację firmy, problemy i cele. Mamy teraz solidne podstawy do tego, by zbudować identyfikację wizualną. Po zakończeniu warsztatu zerowego dzielimy się obserwacjami, a następnie umawiamy na przygotowanie raportu z planem prac i wdrożenia identyfikacji wizualnej.

i_btn (1)

Analizujemy dostarczone przez Ciebie informacje o Buyer Personie i wartościach wyróżniających Twoją markę. Na ich podstawie przechodzimy do kolejnych kroków współpracy.

i_btn (1)

Wykonujemy tu dużo kreatywnej i analitycznej pracy. W efekcie dostajesz wizualną prezentację różnych elementów projektu (np. zdjęcia produktowe, palety kolorystyczne, key visual, typografia), które mają na celu przedstawienie nurtu i kierunku stylistycznego projektu i kierunku dla Twojej marki.

02.

Projektujemy moodboardy

Na tym etapie zderzamy ze sobą analizę marki, wyciągamy wnioski i zestawiamy je z celami i potrzebami marki.

03.

Przygotowujemy Key Visual, kolorystykę i logotyp

Przygotowujemy motyw graficzny, który będzie dominował w materiałach marketingowych Twojej marki i we wszystkich kanałach komunikacji z klientami.

i_btn (1)

To wymagająca praca, ponieważ jednym motywem musimy przekazać wszystkie Twoje główne wartości, wywołać emocje, na których zależy klientom i sprawić, by nie pomylili Cię z żadną inną firmą. Kolory to bardzo ważny element identyfikacji wizualnej Twojej marki. Decydują o tym, czy będzie rozpoznawalna, czy wtopi się w tło setek innych firm z Twojej branży. Nawet jeżeli wypadnie klientom z głowy nazwa firmy, zapamiętają charakterystyczną kolorystykę, dzięki czemu z łatwością Cię odnajdą.

i_btn (1)

W Style Guide określamy zasady stosowania logo, palety kolorów, typografii oraz innych elementów graficznych, które wspólnie tworzą unikalny wizerunek marki. Oprócz tego, tworzone są różnorodne materiały wizerunkowe, takie jak wizytówki, ulotki czy szablony prezentacji, które pomagają w konsolidacji identyfikacji wizualnej firmy, zarówno w środowisku cyfrowym, jak i tradycyjnym.

04.

Projektujemy Style Guide oraz materiały wizerunkowe

Dzięki takiemu przewodnikowi gwarantujemy spójność komunikacji marki na wszystkich platformach.

05.

Przekazujemy wszystko w prostej i czytelnej formie

Tworzymy jedno miejsce, gdzie trafiają wszystkie materiały identyfikacji, które na bieżąco możesz aktualizować bez konieczności tworzenia 20 wersji księgi w pliku PDF.

i_btn (1)

Wszystkie zaprojektowane przez nas materiały wizerunkowe projektujemy w narzędziu Figma. Przyspiesza ono prace graficzne związane z późniejszą edycją grafik, kreacji i wykorzystaniem materiałów wizerunkowych. 

Potrzebujesz nowej identyfikacji wizualnej swojej firmy?

Zostaw numer, oddzwonimy i sprawdzimy, czy możemy Ci pomóc w procesie rebrandingu Twojej firmy.

Sprawdź firmy, które skorzystały już z usługi rebrandingu

Te marki nam zaufały

GIM

Sprawdź odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania

Co jeśli branding mi się nie spodoba?

O kwestiach estetycznych trudno dyskutować. Natomiast nasz proces pracy nad identyfikacją pozwala pogodzić Twoje oczekiwania wizualne i ostateczne rezultaty biznesowe. Jak to możliwe? Ponieważ zanim nasi projektanci zaczną pracę, dokładnie odrabiamy pracę domową, poznając oczekiwania Twoje, a zwłaszcza Twoich klientów. Gusta właściciela, czy naszych projektantów to kwestia drugorzędna. Branding musi przede wszystkim trafiać do grupy docelowej.

Jak identyfikacja wizualna przełoży się na zysk mojej firmy?

Bezpośrednie przełożenie trudno zmierzyć. Natomiast odpowiednio dobrane kolory, logo, typografia to elementy, które zostawiają trwały ślad w pamięci Twoich potencjalnych klientów. Gdy klienci zapamiętują Twoją markę, zyskuje ona wśród nich popularność, a to przekłada się na wzrost ruchu, a więc i zysków. Wybór kolorów, logo, logotypu przez naszych projektantów, to nigdy nie jest przypadek. Dlatego każdy wypracowany przez nas element identyfikacji wizualnej Twojej firmy projektujemy tak, by miał pozytywny wpływ na realizację Twoich celów biznesowych. By właśnie tak było każde nasze działanie, poparte jest solidną wiedzą o Buyer Personie, unikalnych wartościach Twojej firmy i analizie konkurencji. Wzrost zysków, to naturalny efekt tych wszystkich działań.

Skontaktuj się z nami

    Bezpośredni kontakt