Problemy i wyzwania
Brak wystarczającej liczby leadów
Dotychczasowa strona internetowa nie była wystarczającym wsparciem w działaniach sprzedażowych firmy. Nowa wersja musiała przedstawiać asortyment Weilandt-Elektronik w taki sposób, aby pozyskiwanie leadów było łatwiejsze.
Zaprojektowanie CTA w obrębie całej strony
Gdy już klienci będą swobodnie poruszać się po stronie, wezwanie do działania miało umożliwić wysyłanie zapytań ofertowych z wielu miejsc na nowej witrynie WWW.
Nieczytelna oferta urządzeń i usług
Przedstawienie wielu urządzeń z oferty wymaga przejrzystej i czytelnej wizualizacji. Bez tego sprzedaż nawet najlepszych z nich będzie utrudniona. Użytkownicy na nowej stronie musieli łatwo i intuicyjnie znajdować informacje nt. konkretnych elementów z asortymentu firmy.
Nasze rozwiązania
Najważniejszym celem w czasie projektowania strony Weilandt-Elektronik była maksymalna koncentracja na użyteczności strony internetowej i jej funkcjonalności. Bardzo ważne było rozpoczęcie projektu od opracowania struktury strony, która ułatwi odbiorcom nawigowanie i tym samym zapewni im najlepsze doświadczenia w czasie korzystania z witryny. Taka kolejność działań sprawia, że strona ma szansę stać się skutecznym kanałem sprzedażowym.
Makieta strony jako dobry plan
Pracę projektową rozpoczęliśmy od stworzenia mapy oraz makiety strony. Makieta strony internetowej to obrazowe przedstawienie koncepcji wyglądu nowej WWW. W ten sposób zaproponowaliśmy logikę i strukturę szkieletu strony z graficznymi rozwiązaniami. Za pomocą makiety pokazaliśmy symulację wyglądu witryny i zaplanowaliśmy, jakie funkcjonalności znajdą się na poszczególnych podstronach.
Umiejscowiliśmy elementy na stronie i wskazaliśmy zawartość sekcji wraz ze wstępnym wyglądem każdej z nich. Makietę zawsze projektujemy w czarno-białych kolorach, ponieważ chcemy maksymalnie skoncentrować się na zawartości informacyjnej wszystkich elementów strony. Makietowanie to również etap przewidywania i układania ścieżki użytkownika.
W tym miejscu skupiliśmy się również na połączeniu wymagań klienta z preferencjami użytkowników. Całość przedstawiała jasny plan dla zaprojektowania layoutu graficznego, który potem miał zostać wdrożony przez klienta.
Zaprojektowanie atrakcyjnej wizualizacji strony
Po etapie makietowania przeszliśmy do tworzenia layoutu graficznego. W tym momencie wypracowaną makietę wypełniliśmy życiem – dodaliśmy kolory zgodne z identyfikacją firmy, dobraliśmy odpowiednie zdjęcia oraz stworzyliśmy grafiki i animacje. Na koniec zajmujemy się doprecyzowaniem animowanych elementów, np. efektów hover.
Prezentacja oferty urządzeń w nowoczesny i przejrzysty sposób
W celu przedstawienie bogatego asortymentu produktów postanowiliśmy zaprojektować dedykowaną zakładkę na wzór e-commerce. Użytkownicy mogą przeglądać produkty, poznać specyfikację każdego urządzenia, po czym dodawać wybrane do koszyka. Klientowi bardziej zależy na sprzedaży hurtowej oraz pozostałych usługach, dlatego zamiast bezpośredniej sprzedaży przez witrynę, strona umożliwia zamówienie indywidualnej oferty na wskazane produkty.
Pozostałe punkty oferty zyskały nową szatę graficzną, które są czytelne oraz ułatwiają zdobywanie najważniejszych informacji o usługach, pakietach serwisowych, modelach współpracy i innych informacji.
Skuteczne CTA na nowej stronie
Posiadając ścieżkę, jaką będą podążać użytkownicy, łatwiej było zaprojektować skuteczne CTA. Wezwanie do działania miało umożliwić wysyłanie zapytań ofertowych z wielu miejsc na nowej witrynie WWW. W czasie dodawania docelowych treści skoncentrowaliśmy się na CTA, dobierając je już bezpośrednio do stworzonego wcześniej tekstu i stylizowaliśmy tak, aby przyciągało wzrok i zachęcało do klikania.
Podsumowanie
Weilandt-Elektronik otrzymał od nas projekt strony, który spełniał ich wymagania: przedstawiał w czytelny sposób bogatą ofertą urządzeń, ułatwił potencjalnym klientem nawigowanie po stronie i posiadał zaprojektowane CTA przyciągające uwagę użytkowników. Takie połączenie ma szansę spełniać cele biznesowe wyznaczone przed tym projektem, co obecnie nasz klient testuje po wdrożeniu swojej nowej strony internetowej.
Zaplanuj swój
marketing
Szukasz pomysłu na kampanię marketingową w Twojej firmie? Chcesz pozyskać jakościowe leady B2B?
W czasie krótkiej, bezpłatnej konsultacji, porozmawiamy o dotychczasowych działaniach marketingowych i omówimy rozwiązania, które mogą przynieść rezultaty w Twojej firmie. Jeżeli dojdziesz do wniosku, że mają sens, pomożemy Ci w ich wdrożeniu.