Zbuduj dopasowany lejek marketingowy
Projektujemy lejki marketingowe dopasowane do specyfiki B2B. To sposób na stworzenie kompletnej strategii marketingowej, która pomaga firmie dotrzeć do potencjalnych klientów, a w kolejnym kroku – doprowadzić do zakupu produktu lub usługi.
Dowiedz się, jak powstają lejki marketingowe w AdWise.
Zespół przemyślanych i uporządkowanych działań, które pomogą pozyskiwać potencjalnych klientów
Lejek marketingowy to kompletna strategia na pozyskiwanie klientów z danej branży. Lejek marketingowy zawsze jest dostosowany do celu i budżetu naszego klienta, a na jego podstawie planujemy wszystkie działania marketingowe, które pomagają w rozpoznawalności marki oraz w pozyskiwaniu wartościowych leadów.
Zespół przemyślanych i uporządkowanych działań, które pomogą pozyskiwać potencjalnych klientów
Lejek marketingowy to kompletna strategia na pozyskiwanie klientów z danej branży. Lejek marketingowy zawsze jest dostosowany do celu i budżetu naszego klienta, a na jego podstawie planujemy wszystkie działania marketingowe, które pomogą w rozpoznawalności marki oraz w pozyskiwaniu wartościowych leadów.
Źródło ruchu
- Social media
- Płatne kampanie
facebook, google, linkedin - Pozycjonowanie
TOFU
TOFU
- Content marketing
- Social selling
MOFU
MOFU
- Social selling
- Marketing automation
- Płatne kampanie:
remarketing - Social media
BOFU
BOFU
- Content
sprzedażowy
- Strona www
- Analityka
- Identyfikacja wizualna
Leady
Najedź na ikonę “i” by dowiedzieć się więcej.
Jak przygotowujemy lejek marketingowy?
Lejek marketingowy budujemy w czasie warsztatu projektowego w formie online. Konsultant marketingowy spotyka się wtedy z właścicielem firmy i osobą odpowiedzialną za marketing (jeżeli takie stanowisko występuje), aby określić, jak wygląda lejek sprzedażowy, proces zakupowy klienta Twojej firmy oraz zaprojektować całość działań marketingowych – określa, co powinno znaleźć się w każdym etapie lejka.
Przed rozpoczęciem tworzenia lejka marketingowego warto skoncentrować się na stworzeniu buyer persony firmy. To ona pozwala nam zrozumieć dokładnie, do jakiej firmy chcemy dotrzeć działaniami marketingowymi.
Dzięki określeniu naszej buyer persony wiemy, na jakie tematy pisać artykuły na stronie, jakie tworzyć materiały video, czy jakim językiem komunikować się, aby zainteresować odpowiednią grupę docelową.
Jak przygotowujemy lejek marketingowy?
Lejek marketingowy budujemy w czasie warsztatu projektowego w formie online. Konsultant marketingowy spotyka się wtedy z właścicielem firmy i osobą odpowiedzialną za marketing (jeżeli takie stanowisko występuje), aby określić, jak wygląda lejek sprzedażowy, proces zakupowy klienta Twojej firmy oraz zaprojektować całość działań marketingowych – określa, co powinno znaleźć się w każdym etapie lejka.
Przed rozpoczęciem tworzenia lejka marketingowego warto skoncentrować się na stworzeniu buyer persony firmy. To ona pozwala nam zrozumieć dokładnie, do jakiej firmy chcemy dotrzeć działaniami marketingowymi.
Dzięki określeniu naszej buyer persony wiemy, na jakie tematy pisać artykuły na stronie, jakie tworzyć materiały video, czy jakim językiem komunikować się, aby zainteresować odpowiednią grupę docelową.
Z czego składa się lejek marketingowy?
Lejek dopasowany do celu i potrzeb firmy to sposób na zwiększenie skuteczności działań marketingowych. Dzięki temu kampanie reklamowe, treści na stronie internetowej czy optymalizacje SEO są spójnymi i przemyślanymi czynnościami.
Sprawdź, z czego składają poszczególne etapy lejka marketingowego, które pozwalają dotrzeć i pozyskiwać potencjalnych klientów.
Obejrzyj video i dowiedz się więcej o tym,
dlaczego pracę rozpoczynamy od lejka
marketingowego
Na content sprzedażowy duży wpływ mają:
- treści na stronie internetowej,
- budowa dedykowanych landing page,
- kampanie remarketingowe,
- social selling.
01.
Projektujemy BOFU (Bottom of the funnel)
Pracę nad lejkiem marketingowym rozpoczynamy zawsze od dołu lejka BOFU (ang. bottom of the funnel). Na tym etapie lejka musimy odpowiednio zakomunikować odbiorcy produkty lub usługi firmy. To właśnie dół lejka ma największy wpływ na sprzedaż i prowadzi do finalizacji transakcji, jeżeli poprzednie etapy zostały dobrze wykonane. Tutaj zastanawiamy się, czego potencjalny klient potrzebuje, aby zachęcić go do konwersji.
Na tym etapie najczęściej wprowadzamy zmiany na landing page klienta oraz podajemy wskazówki dotyczące budowy całej strony internetowej.
Na content sprzedażowy duży wpływ mają:
- treści na stronie internetowej,
- budowa dedykowanych landing page,
- kampanie remarketingowe,
- social selling.
01.
Projektujemy BOFU (Bottom of the funnel)
Pracę nad lejkiem marketingowym rozpoczynamy zawsze od dołu lejka BOFU (ang. bottom of the funnel). Na tym etapie lejka musimy odpowiednio zakomunikować odbiorcy produkty lub usługi firmy. To właśnie dół lejka ma największy wpływ na sprzedaż i prowadzi do finalizacji transakcji, jeżeli poprzednie etapy zostały dobrze wykonane. Tutaj zastanawiamy się, czego potencjalny klient potrzebuje, aby zachęcić go do konwersji.
Na tym etapie najczęściej wprowadzamy zmiany na landing page klienta oraz podajemy wskazówki dotyczące budowy całej strony internetowej.
02.
Projektujemy MOFU (Middle of the funnel)
W kolejny kroku projektujemy MOFU lejka (ang. middle of the funnel), czyli jego środek. To jeden z najtrudniejszych etapów, ponieważ musimy na nim utrzymać uważność odbiorcy, którą pozyskamy w TOFU. To również miejsce, gdzie możemy edukować obecnych klientów.
Projektujemy tutaj zestaw działań remarketingowych, mailingowych czy związanych z social mediami. Dzięki temu środki wydawane na pozyskanie ruchu są wykorzystywane optymalnie.
Marketing treści na tym etapie ma szczególnie duże znaczenie. Koncentrujemy się na tym, aby wartość merytoryczna publikowanych materiałów pomagała buyer personie w znalezieniu odpowiedzi na najważniejsze pytania dotyczące problemu, koncepcji lub rozwiązań.
02.
Projektujemy MOFU (Middle of the funnel)
W kolejny kroku projektujemy MOFU lejka (ang. middle of the funnel), czyli jego środek. To jeden z najtrudniejszych etapów, ponieważ musimy na nim utrzymać uważność odbiorcy, którą pozyskamy w TOFU. To również miejsce, gdzie możemy edukować obecnych klientów.
Projektujemy tutaj zestaw działań remarketingowych, mailingowych czy związanych z social mediami. Dzięki temu środki wydawane na pozyskanie ruchu są wykorzystywane optymalnie.
Marketing treści na tym etapie ma szczególnie duże znaczenie. Koncentrujemy się na tym, aby wartość merytoryczna publikowanych materiałów pomagała buyer personie w znalezieniu odpowiedzi na najważniejsze pytania dotyczące problemu, koncepcji lub rozwiązań.
Działania na tym etapie lejka marketingowego są adresowane do szerokiego grona odbiorców. Dlatego korzystamy m.in. z:
- działań w mediach społecznościowych,
- content marketingu,
- optymalizacji SEO,
- social sellingu,
- webinarów.
03.
Projektujemy TOFU (Top of the funnel)
Na tym etapie projektujemy TOFU (ang. top of the funnel). Góra lejka to miejsce, gdzie musimy zdobyć uważność odbiorcy. Dobieramy sposób w zależności od branży i odbiorcy.
Najczęściej działania na górze lejka obejmują kampanie reklamowe, teksty blogowe, filmy, aktywność w social mediach, webinary i wiele innych form. Określona wcześniej grupa docelowa pomaga wybrać, na jakiej tematyce warto skupić treści.
Działania na tym etapie lejka marketingowego są adresowane do szerokiego grona odbiorców. Dlatego korzystamy m.in. z:
- działań w mediach społecznościowych,
- content marketingu,
- optymalizacji SEO,
- social sellingu,
- webinarów.
03.
Projektujemy TOFU (Top of the funnel)
Na tym etapie projektujemy TOFU (ang. top of the funnel). Góra lejka to miejsce, gdzie musimy zdobyć uważność odbiorcy. Dobieramy sposób w zależności od branży i odbiorcy.
Najczęściej działania na górze lejka obejmują kampanie reklamowe, teksty blogowe, filmy, aktywność w social mediach, webinary i wiele innych form. Określona wcześniej grupa docelowa pomaga wybrać, na jakiej tematyce warto skupić treści.
04.
Projekt źródeł ruchu
Początkowym elementem każdego lejka marketingowego jest projekt źródeł ruchu – to wszystkie kanały, jakimi docieramy do Twoich potencjalnych klientów. W tym etapie lejka chcemy, aby źródła były efektywne, a jednocześnie dopasowane do Twojego budżetu.
W tym miejscu często sugerujemy mix 2-3 rozwiązań, aby na dalszym etapie sprawdzić ich skuteczność i wybrać najlepsze. Dzięki temu możemy zaoszczędzić dla naszego klienta duże środki na inwestycji w nietrafione reklamy.
Źródła ruchu wpuszczają potencjalną buyer personę w lejek marketingowy. To etap lejka, niebędącym TOFU, MOFU ani BOFU — odbywa się on jeszcze przed rozpoczęciem tych etapów.
04.
Projekt źródeł ruchu
Początkowym elementem każdego lejka marketingowego jest projekt źródeł ruchu – to wszystkie kanały, jakimi docieramy do Twoich potencjalnych klientów. W tym etapie lejka chcemy, aby źródła były efektywne, a jednocześnie dopasowane do Twojego budżetu.
W tym miejscu często sugerujemy mix 2-3 rozwiązań, aby na dalszym etapie sprawdzić ich skuteczność i wybrać najlepsze. Dzięki temu możemy zaoszczędzić dla naszego klienta duże środki na inwestycji w nietrafione reklamy.
Źródła ruchu wpuszczają potencjalną buyer personę w lejek marketingowy. To etap lejka, niebędącym TOFU, MOFU ani BOFU — odbywa się on jeszcze przed rozpoczęciem tych etapów.
Potrzebujesz lejka marketingowego, który będzie generować sprzedaż B2B?
Potrzebujesz lejka marketingowego, który będzie generować sprzedaż B2B?
Dlaczego warto zamówić projektowanie
lejka marketingowego w AdWise?
Twoje działania marketingowe są ułożone i zaplanowane
Wiesz, jak prowadzić skuteczne działania marketingowe dopasowane do każdego etapu lejka.
Rozumiesz swoją buyer personę
Znasz największe problemy i wyzwania, z którymi mierzą się Twoi idealni klienci.
Przestaniesz przepalać budżet marketingowy
Wydajesz pieniądze tylko na takie kampanie, które mają finansowy sens.
Twoja strategia jest oparta o to, co działa w B2B
Proponowane przez nas działania są poparte naszym doświadczeniem w pozyskiwaniu klientów B2B.
Zwiększasz widoczność swojej strony WWW
Tworzone przez nas treści są dobrze zoptymalizowane, dzięki czemu Twoja strona uzyskuje wyższą pozycję w Google.
Lejek marketingowy jest dopasowany do Twojego biznesu
Zaprojektujemy całościowe działania, które uwzględniają proces, budżet, plany i możliwości Twojej firmy.
Łatwo zmierzysz rezultaty
Wraz z lejkiem marketingowym otrzymasz zestaw miar KPI, dzięki którym zmierzysz rezultaty i zoptymalizujesz działania.
Docierasz do osób, które potrzebują Twoich rozwiązań
Dobrze zbudowany lejek marketingowy pozwala dostarczać idealnym klientom właściwe komunikaty we właściwym czasie.
Zobacz działania marketingowe, które zaprojektowaliśmy dla naszych klientów.
Zobacz działania marketingowe, które zaprojektowaliśmy dla naszych klientów.
DZIAŁANIA MARKETINGOWE
Zaprawieni
Działania marketingowe dla kancelarii prawnej, które sześciokrotnie zwiększyły liczbę pozyskanych leadów.
DZIAŁANIA MARKETINGOWE
Drog-znak
Sprawdź, jak przemyślana kampania Google Ads pozwala uzyskać duży zwrot w nietypowej branży.
DZIAŁANIA MARKETINGOWE
Plastipol
Działania marketingowe jako skuteczny proces. Poznaj naszą strategię lead generation dla Plastipol.
Czy wiesz, że…?
Celem warsztatu projektowego jest budowa modelu lejka ukazującego sekwencję działań marketingowych w formie graficznej i opisującego kreacje, które należy stworzyć, aby wdrożyć efektywne działania reklamowe.
Czy wiesz, że…?
Celem warsztatu projektowego jest budowa modelu lejka ukazującego sekwencję działań marketingowych w formie graficznej i opisującego kreacje, które należy stworzyć, aby wdrożyć efektywne działania reklamowe.
Te marki nam zaufały
Sprawdź odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania
Czym jest lejek marketingowy?
Lejek marketingowy to narzędzie służące do skutecznego zarządzania działaniami marketingowymi. Prowadzi potencjalnych klientów przez różne etapy ścieżki zakupowej — od pierwszego punktu styku z marką aż do konwersji. Lejek marketingowy jest szczególnie ważny w marketingu B2B, gdzie proces pozyskiwania klientów jest złożony i długotrwały.
Jakie są etapy lejka marketingowego?
Wyróżniamy 3 etapy lejka marketingowego: 1) TOFU (z ang. top of the funnel) – góra lejka) 2) MOFU – (z ang. middle of the funnel) – środek lejka 3) BOFU (z ang. bottom of the funnel) – dół lejka marketingowego. Każdy element lejka marketingowego pełni specyficzną rolę w procesie przekształcania potencjalnych klientów w klientów, począwszy od przyciągania uwagi (TOFU), poprzez budowanie relacji i dostarczanie wartościowych treści (MOFU), aż po konwersję (BOFU).
Czym jest TOFU?
TOFU, czyli góra lejka marketingowego, to etap, w którym klient po raz pierwszy styka się z Twoją marką. To moment, gdy klient daje Ci swoją uwagę w zamian za coś wartościowego. Może to być na przykład odpowiedź na pytanie, które go nurtuje. Na tym etapie lejka marketingowego najistotniejszą kwestią jest przyciągnięcie uwagi potencjalnych odbiorców. TOFU najczęściej jest realizowane za pomocą content marketingu, przy czym nie muszą to być artykuły blogowe. Content marketing może obejmować również webinary, wideotutoriale, infografiki, checklisty i wiele innych. Pomysły na górę lejka marketingowego powinny koncentrować się na wzbudzeniu zainteresowania użytkowników i zachęceniu ich do dalszych interakcji.
Czym jest MOFU?
MOFU (Middle of the Funnel), czyli środek lejka marketingowego, odgrywa kluczową rolę w marketingu B2B. To etap, w którym potencjalni klienci, którzy już znają Twoją markę, są zachęcani do dalszej interackcji z marką, aby zbudować z nimi głębszą relację. Skuteczny marketer potrafi zarządzać MOFU w taki sposób, aby przekształcić odwiedzających stronę w lojalnych klientów poprzez regularne dostarczanie wartościowych treści. W B2B proces zakupowy jest zazwyczaj długi, często trwa od kilku tygodni do nawet kilkunastu miesięcy, dlatego ważne jest, aby potencjalni klienci mieli powody do regularnego kontaktu z Twoją firmą. Bez dobrze rozwiniętego MOFU firmy często marnują zasoby, próbując bezpośrednio przejść z etapu TOFU do sprzedaży, co rzadko kiedy kończy się sukcesem. Dzięki MOFU możliwe jest budowanie trwałych relacji z klientami i skuteczne przekształcanie leadów w rzeczywistych klientów.
Czym jest BOFU?
BOFU (Bottom of the Funnel), czyli dół lejka marketingowego, to kluczowy etap, w którym dochodzi do finalizacji transakcji. Na tym etapie musimy precyzyjnie zakomunikować odbiorcom produkty lub usługi firm. Dobrze zaprojektowany etap BOFU prowadzi do konwersji, pod warunkiem skutecznego przeprowadzenia wcześniejszych etapów lejka. Celem tego etapu jest zachęcenie potencjalnych klientów do dokonania zakupu.
Czym się różni lejek sprzedażowy od lejka marketingowego?
Lejek marketingowy i lejek sprzedażowy to dwa różne narzędzia, które są często ze sobą mylone — każdy z nich ma różne funkcje i etapy w procesie przekształcania potencjalnych klientów w rzeczywistych klientów.
Lejek marketingowy to narzędzie, które pomaga firmie zarządzać procesem pozyskiwania leadów, prowadząc potencjalnych klientów przez różne punkty styku z marką aż do momentu, kiedy staną się gotowi do zakupu. Nadrzędnym celem lejka marketingowego jest pozyskiwanie wartościowych leadów, czyli przyciąganie potencjalnych klientów poprzez różne kanały komunikacji i działania marketingowe.
Natomiast lejek sprzedażowy to sposób wizualizacji procesu sprzedaży, który pomaga zarządzać etapami, przez które przechodzą potencjalni klienci od momentu wyrażenia zainteresowania zakupem aż do dokonania zakupu. Głównym celem lejka sprzedażowego jest przekształcenie leadów marketingowych w klientów, czyli doprowadzenie do finalizacji sprzedaży. Na każdym etapie lejka sprzedażowego kluczowe jest monitorowanie i optymalizowanie działań, aby tracić jak najmniej szans sprzedaży.
Oba lejki — zarówno lejek marketingowy, jak i lejek sprzedażowy są ze sobą powiązane, ale pełnią różne funkcje w procesie pozyskiwania klientów.
Temat lejków marketingowych szerzej poruszamy na naszym blogu: Długość lejka w marketingu B2B – błąd, który może zniszczyć Twój marketing.
Dlaczego warto zbudować lejek marketingowy?
Skuteczny lejek marketingowy pomaga firmom:
- Efektywnie wykorzystywać budżet na marketing. Odpowiednio ułożony lejek marketingowy pozwala przeznaczać zasoby na takie działania, które mają realny wpływ na konwersję, jednocześnie eliminując te, które nie przynoszą rezultatów.
- Poprawić jakość leadów marketingowych. Lejek marketingowy jest zbudowany z myślą o konkretnych grupach docelowych. Dzięki temu możesz kierować do potencjalnych klientów spersonalizowane komunikaty, które rozwiązują ich aktualne problemy lub pomagają pokonać wyzwania. Takie podejście zwiększa szanse na przyciągnięcie osób, które faktycznie są lub mogą być zainteresowane zakupem Twojego produktu lub usługi.
- Zmierzyć i analizować rezultaty działań marketingowych. Lejek marketingowy dzieli ścieżkę zakupu na różne etapy, co pozwala na precyzyjne mierzenie rezultatów każdego działania. Dzięki temu można ocenić, które kampanie reklamowe lub kanały komunikacji są najbardziej rentowne.
- Podejmować decyzje związane z marketingiem na podstawie danych. Uporządkowana struktura działań marketingowych pozwala łatwiej monitorować wyniki i dostosowywać działania do potrzeb rynku na podstawie rzetelnych danych, a nie przypuszczeń lub intuicji.
Czy muszę korzystać z wdrożenia lejka marketingowego w AdWise?
Nie, lejek marketingowy jest zaprojektowany w taki sposób, że klient sam decyduje, czy wdroży go w naszej agencji, czy samodzielnie.
Dlaczego warto skorzystać z wdrożenia lejka marketingowego w AdWise?
W AdWise posiadamy zespół specjalistów, którzy wdrożą każdy lejek w całości. Dzięki temu nie musisz szukać podwykonawców do każdego działania zaplanowanego w Twoim lejku.
Kto w AdWise projektuje lejki marketingowe?
Lejek marketingowy projektuje konsultant, który posiada bogate doświadczenie w budowaniu strategii marketingowych dla B2B. W razie potrzeby korzysta również z wiedzy innych konsultantów SellWise, dzięki czemu lejek jeszcze lepiej odpowiada potrzebom Twojej firmy, celom biznesowym oraz branży.
Jak wygląda opieka klienta, który wejdzie na usługę lejka marketingowego?
Wchodząc na stałą obsługę w AdWise, klient otrzymuje zadania podzielone pomiędzy klienta i nas. Wspólnie budujemy marketing, który jest spójny i prowadzi do wcześniej określonego celu. Wtedy wyznaczamy specjalistów z naszego zespołu, którzy będą odpowiedzialni za realizację zadań dla danego partnera.