Lejek marketingowy - AdWise
menu

Zbuduj dopasowany lejek marketingowy

Projektujemy lejki marketingowe dopasowane do specyfiki branż B2B. To sposób na stworzenie kompletnej strategii marketingowej, która pomaga firmie dotrzeć do potencjalnych klientów, a w kolejnym kroku – doprowadzić do zakupu produktu lub usługi.

Dowiedz się, jak powstają lejki marketingowe w AdWise.

Zjedź niżej
i dowiedz się więcej
Lejek marketingowy grafika

Zespół przemyślanych i uporządkowanych działań, które pomogą pozyskiwać potencjalnych klientów

Lejek marketingowy to kompletna strategia na pozyskiwanie klientów z danej branży. Lejek marketingowy zawsze jest dostosowany do celu i budżetu naszego klienta, a na jego podstawie planujemy wszystkie działania marketingowe, które pomogą w rozpoznawalności marki oraz w pozyskiwaniu wartościowych leadów.

Zespół przemyślanych i uporządkowanych działań, które pomogą pozyskiwać potencjalnych klientów

Lejek marketingowy to kompletna strategia na pozyskiwanie klientów z danej branży. Lejek marketingowy zawsze jest dostosowany do celu i budżetu naszego klienta, a na jego podstawie planujemy wszystkie działania marketingowe, które pomogą w rozpoznawalności marki oraz w pozyskiwaniu wartościowych leadów.

Źródło ruchu

  • Social media
  • Płatne kampanie
    facebook, google, linkedin
  • Pozycjonowanie

TOFU

TOFU

  • Content marketing
  • Social selling

MOFU

MOFU

  • Social selling
  • Marketing automation
  • Płatne kampanie:
    remarketing
  • Social media

BOFU

BOFU

  • Content
    sprzedażowy
  • Strona www
  • Analityka
  • Identyfikacja wizualna

Leady

Najedź na ikonę “i” by dowiedzieć się więcej.

Jak przygotowujemy lejek marketingowy?

Lejek marketingowy budujemy w czasie warsztatu projektowego w formie online. Konsultant marketingowy spotyka się wtedy z właścicielem firmy i osobą odpowiedzialną za marketing (jeżeli takie stanowisko występuje), aby określić, jak wygląda lejek sprzedażowy, proces zakupowy klienta Twojej firmy oraz zaprojektować całość działań marketingowych – określa, co powinno znaleźć się w każdym etapie lejka.

Przed rozpoczęciem tworzenia lejka marketingowego warto skoncentrować się na stworzeniu buyer persony firmy. To ona pozwala nam zrozumieć dokładnie, do jakiej firmy chcemy dotrzeć działaniami marketingowymi.

Dzięki określeniu naszej buyer persony wiemy, na jakie tematy pisać artykuły na stronie, jakie tworzyć materiały video, czy jakim językiem komunikować się, aby zainteresować odpowiednią grupę docelową.

Jak przygotowujemy lejek marketingowy?

Lejek marketingowy budujemy w czasie warsztatu projektowego w formie online. Konsultant marketingowy spotyka się wtedy z właścicielem firmy i osobą odpowiedzialną za marketing (jeżeli takie stanowisko występuje), aby określić, jak wygląda lejek sprzedażowy, proces zakupowy klienta Twojej firmy oraz zaprojektować całość działań marketingowych – określa, co powinno znaleźć się w każdym etapie lejka.

Przed rozpoczęciem tworzenia lejka marketingowego warto skoncentrować się na stworzeniu buyer persony firmy. To ona pozwala nam zrozumieć dokładnie, do jakiej firmy chcemy dotrzeć działaniami marketingowymi.

Dzięki określeniu naszej buyer persony wiemy, na jakie tematy pisać artykuły na stronie, jakie tworzyć materiały video, czy jakim językiem komunikować się, aby zainteresować odpowiednią grupę docelową.

Z czego składa się lejek marketingowy?

Lejek dopasowany do celu i potrzeb firmy to sposób na zwiększenie skuteczności działań marketingowych. Dzięki temu kampanie reklamowe, treści na stronie internetowej czy optymalizacje SEO są spójnymi i przemyślanymi czynnościami.

Sprawdź, z czego składają poszczególne etapy lejka marketingowego, które pozwalają dotrzeć i pozyskiwać potencjalnych klientów.

Marketing B2B pojęcia

Obejrzyj video i dowiedz się więcej o tym,
dlaczego pracę rozpoczynamy od lejka
marketingowego

i_btn (1)

Na content sprzedażowy duży wpływ mają:

  • treści na stronie internetowej,
  • budowa dedykowanych landing page,
  • kampanie remarketingowe,
  • social selling.

01.

Projektujemy BOFU (Bottom of the funnel)

Pracę nad lejkiem marketingowym rozpoczynamy zawsze od dołu lejka BOFU (ang. bottom of the funnel). Na tym etapie lejka musimy odpowiednio zakomunikować odbiorcy produkty lub usługi firmy. To właśnie dół lejka ma największy wpływ na sprzedaż i prowadzi do finalizacji transakcji, jeżeli poprzednie etapy zostały dobrze wykonane. Tutaj zastanawiamy się, czego potencjalny klient potrzebuje, aby zachęcić go do konwersji.

Na tym etapie najczęściej wprowadzamy zmiany na landing page klienta oraz podajemy wskazówki dotyczące budowy całej strony internetowej.

i_btn (1)

Na content sprzedażowy duży wpływ mają:

  • treści na stronie internetowej,
  • budowa dedykowanych landing page,
  • kampanie remarketingowe,
  • social selling.

01.

Projektujemy BOFU (Bottom of the funnel)

Pracę nad lejkiem marketingowym rozpoczynamy zawsze od dołu lejka BOFU (ang. bottom of the funnel). Na tym etapie lejka musimy odpowiednio zakomunikować odbiorcy produkty lub usługi firmy. To właśnie dół lejka ma największy wpływ na sprzedaż i prowadzi do finalizacji transakcji, jeżeli poprzednie etapy zostały dobrze wykonane. Tutaj zastanawiamy się, czego potencjalny klient potrzebuje, aby zachęcić go do konwersji.

Na tym etapie najczęściej wprowadzamy zmiany na landing page klienta oraz podajemy wskazówki dotyczące budowy całej strony internetowej.

02.

Projektujemy MOFU (Middle of the funnel)

W kolejny kroku projektujemy MOFU lejka (ang. middle of the funnel), czyli jego środek. To jeden z najtrudniejszych etapów, ponieważ musimy na nim utrzymać uważność odbiorcy, którą pozyskamy w TOFU. To również miejsce, gdzie możemy edukować obecnych klientów.

Projektujemy tutaj zestaw działań remarketingowych, mailingowych czy związanych z social mediami. Dzięki temu środki wydawane na pozyskanie ruchu są wykorzystywane optymalnie.

i_btn (1)

Marketing treści na tym etapie ma szczególnie duże znaczenie. Koncentrujemy się na tym, aby wartość merytoryczna publikowanych materiałów pomagała buyer personie w znalezieniu odpowiedzi na najważniejsze pytania dotyczące problemu, koncepcji lub rozwiązań.

02.

Projektujemy MOFU (Middle of the funnel)

W kolejny kroku projektujemy MOFU lejka (ang. middle of the funnel), czyli jego środek. To jeden z najtrudniejszych etapów, ponieważ musimy na nim utrzymać uważność odbiorcy, którą pozyskamy w TOFU. To również miejsce, gdzie możemy edukować obecnych klientów.

Projektujemy tutaj zestaw działań remarketingowych, mailingowych czy związanych z social mediami. Dzięki temu środki wydawane na pozyskanie ruchu są wykorzystywane optymalnie.

i_btn (1)

Marketing treści na tym etapie ma szczególnie duże znaczenie. Koncentrujemy się na tym, aby wartość merytoryczna publikowanych materiałów pomagała buyer personie w znalezieniu odpowiedzi na najważniejsze pytania dotyczące problemu, koncepcji lub rozwiązań.

i_btn (1)

Działania na tym etapie lejka marketingowego są adresowane do szerokiego grona odbiorców. Dlatego korzystamy m.in. z:

  • działań w mediach społecznościowych,
  • content marketingu,
  • optymalizacji SEO,
  • social sellingu,
  • webinarów.

03.

Projektujemy TOFU (Top of the funnel)

Na tym etapie projektujemy TOFU (ang. top of the funnel). Góra lejka to miejsce, gdzie musimy zdobyć uważność odbiorcy. Dobieramy sposób w zależności od branży i odbiorcy.

Najczęściej działania na górze lejka obejmują kampanie reklamowe, teksty blogowe, filmy, aktywność w social mediach, webinary i wiele innych form. Określona wcześniej grupa docelowa pomaga wybrać, na jakiej tematyce warto skupić treści.

i_btn (1)

Działania na tym etapie lejka marketingowego są adresowane do szerokiego grona odbiorców. Dlatego korzystamy m.in. z:

  • działań w mediach społecznościowych,
  • content marketingu,
  • optymalizacji SEO,
  • social sellingu,
  • webinarów.

03.

Projektujemy TOFU (Top of the funnel)

Na tym etapie projektujemy TOFU (ang. top of the funnel). Góra lejka to miejsce, gdzie musimy zdobyć uważność odbiorcy. Dobieramy sposób w zależności od branży i odbiorcy.

Najczęściej działania na górze lejka obejmują kampanie reklamowe, teksty blogowe, filmy, aktywność w social mediach, webinary i wiele innych form. Określona wcześniej grupa docelowa pomaga wybrać, na jakiej tematyce warto skupić treści.

04.

Projekt źródeł ruchu

Początkowym elementem każdego lejka marketingowego jest projekt źródeł ruchu – to wszystkie kanały, jakimi docieramy do Twoich potencjalnych klientów. W tym etapie lejka chcemy, aby źródła były efektywne, a jednocześnie dopasowane do Twojego budżetu.

W tym miejscu często sugerujemy mix 2-3 rozwiązań, aby na dalszym etapie sprawdzić ich skuteczność i wybrać najlepsze. Dzięki temu możemy zaoszczędzić dla naszego klienta duże środki na inwestycji w nietrafione reklamy.

i_btn (1)

Źródła ruchu wpuszczają potencjalną buyer personę w lejek marketingowy. To etap lejka, niebędącym TOFU, MOFU ani BOFU — odbywa się on jeszcze przed rozpoczęciem tych etapów.

04.

Projekt źródeł ruchu

Początkowym elementem każdego lejka marketingowego jest projekt źródeł ruchu – to wszystkie kanały, jakimi docieramy do Twoich potencjalnych klientów. W tym etapie lejka chcemy, aby źródła były efektywne, a jednocześnie dopasowane do Twojego budżetu.

W tym miejscu często sugerujemy mix 2-3 rozwiązań, aby na dalszym etapie sprawdzić ich skuteczność i wybrać najlepsze. Dzięki temu możemy zaoszczędzić dla naszego klienta duże środki na inwestycji w nietrafione reklamy.

i_btn (1)

Źródła ruchu wpuszczają potencjalną buyer personę w lejek marketingowy. To etap lejka, niebędącym TOFU, MOFU ani BOFU — odbywa się on jeszcze przed rozpoczęciem tych etapów.

Potrzebujesz lejka marketingowego, który będzie generować sprzedaż B2B?

Potrzebujesz lejka marketingowego, który będzie generować sprzedaż B2B?

Dlaczego warto zamówić projektowanie
lejka marketingowego w AdWise?

Twoje działania marketingowe są ułożone i zaplanowane

Wiesz, jak prowadzić skuteczne działania marketingowe dopasowane do każdego etapu lejka.

Rozumiesz swoją buyer personę

Znasz największe problemy i wyzwania, z którymi mierzą się Twoi idealni klienci.

Przestaniesz przepalać budżet marketingowy

Wydajesz pieniądze tylko na takie kampanie, które mają finansowy sens.

Twoja strategia jest oparta o to, co działa w B2B

Proponowane przez nas działania są poparte naszym doświadczeniem w pozyskiwaniu klientów B2B.

Zwiększasz widoczność swojej strony WWW

Tworzone przez nas treści są dobrze zoptymalizowane, dzięki czemu Twoja strona uzyskuje wyższą pozycję w Google.

Lejek marketingowy jest dopasowany do Twojego biznesu

Zaprojektujemy całościowe działania, które uwzględniają proces, budżet, plany i możliwości Twojej firmy.

Łatwo zmierzysz rezultaty

Wraz z lejkiem marketingowym otrzymasz zestaw miar KPI, dzięki którym zmierzysz rezultaty i zoptymalizujesz działania.

Docierasz do osób, które potrzebują Twoich rozwiązań

Dobrze zbudowany lejek marketingowy pozwala dostarczać idealnym klientom właściwe komunikaty we właściwym czasie.

Zobacz działania marketingowe, które zaprojektowaliśmy dla naszych klientów.

Zobacz działania marketingowe, które zaprojektowaliśmy dla naszych klientów.

Czy wiesz, że…?

Celem warsztatu projektowego jest budowa modelu lejka ukazującego sekwencję działań marketingowych w formie graficznej i opisującego kreacje, które należy stworzyć, aby wdrożyć efektywne działania reklamowe.

ZAPROJEKTUJ LEJEK MARKETINGOWY  ➞

Czy wiesz, że…?

Celem warsztatu projektowego jest budowa modelu lejka ukazującego sekwencję działań marketingowych w formie graficznej i opisującego kreacje, które należy stworzyć, aby wdrożyć efektywne działania reklamowe.

Te marki nam zaufały

logo (1)
comes_bhp_logo
GIM
a_1197663_6110ddc22fe72-removebg-preview
aquamed_logo
plastipol_logo
exclusive_logo
sagra-logo-retina-1
aifo_transparent2
LoopStore logotyp
Zlomnica
weilandt_transparent

Te marki nam zaufały

logo (1)
comes_bhp_logo
GIM
a_1197663_6110ddc22fe72-removebg-preview
aquamed_logo
plastipol_logo
exclusive_logo
sagra-logo-retina-1
aifo_transparent2
LoopStore logotyp
Zlomnica
weilandt_transparent

Sprawdź odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania

Czy muszę korzystać z wdrożenia lejka marketingowego w AdWise?

Nie, lejek marketingowy jest zaprojektowany w taki sposób, że klient sam decyduje, czy wdroży go w naszej agencji, czy samodzielnie.

Dlaczego warto skorzystać z wdrożenia lejka marketingowego w AdWise?

W AdWise posiadamy zespół specjalistów, którzy wdrożą każdy lejek w całości. Dzięki temu nie musisz szukać podwykonawców do każdego działania zaplanowanego w Twoim lejku.

Kto projektuje lejki marketingowe?

Lejek marketingowy projektuje konsultant, który posiada bogate doświadczenie w budowaniu strategii marketingowych dla B2B. W razie potrzeby korzysta również z wiedzy innych konsultantów SellWise, dzięki czemu lejek jeszcze lepiej odpowiada potrzebom Twojej firmy, celom biznesowym oraz branży.

Jak wygląda opieka klienta, który wejdzie na usługę lejka marketingowego?

Wchodząc na stałą obsługę w AdWise, klient otrzymuje zadania podzielone pomiędzy klienta i nas. Wspólnie budujemy marketing, który jest spójny i prowadzi do wcześniej określonego celu. Wtedy wyznaczamy specjalistów z naszego zespołu, którzy będą odpowiedzialni za realizację zadań dla danego partnera.

Skontaktuj się z nami

    Bezpośredni kontakt