
Wyzwania
1. Kluczowym wyzwaniem było wyróżnienie marki SZIC na tle innych dealerów samochodowych w Opolu, a w szczególności na tle konkurencyjnego salonu, który działa pod tą samą nazwą (i nazwiskiem), co klient,. Naszym zadaniem było zaprojektowanie strony internetowej oraz komunikacji w taki sposób, aby SZIC kojarzył się z adresem salonu naszego klienta oraz z markami KIA, Omoda & Jaceoo, Forthing i Mitsubishi. Jednocześnie naszym celem było zwiększenie świadomość odbiorców o marce i podkreślenie wartości, które pozwoliły klientowi odróżnić się od konkurencyjnego dealera.
2. Początkowo współpraca zakładała stworzenie strony internetowej z jedną marką (KIA) oraz sklepu internetowego SZIC z częściami i akcesoriami motoryzacyjnymi. Podczas spotkania rozpoczynającego pracę AdWise okazało się, że Klient rozszerza ofertę o trzy marki samochodów – Omoda & Jaceoo oraz Forthing. W związku z tym konieczne były zmiany strukturalne w projekcie, zebranie nowych wymagań i określenie nowego, rozszerzonego zakresu prac.
3. W związku z dołączeniem nowych marek naszym wyzwaniem było opracowanie szczegółowego planu SEO, który nie dopuściłby do kanibalizacji słów kluczowych ani nie zaburzyłby linkowania wewnętrznego.
Cele klienta
Główny cel klienta: Budowa silnej i stabilnej pozycji jako dealer samochodowy w południowej części Polski
Zaprojektowanie strony, subdomen i sklepu internetowego w sposób spójny, a jednocześnie wyróżniający markę SZIC na tle konkurencji
Dotarcie do klientów z segmentu B2B i zwiększenie wśród tych odbiorców świadomości o istnieniu marki SZIC
Zbudowanie świadomości i zwiększenie znaczenia marek Omoda & Jaceoo oraz Forthing (dotychczas Klient był kojarzony wyłącznie z KIA i serwisem Mitshubishi).

Rozwiązanie
Pracę zaplanowaliśmy na 8 etapów:
Pierwszym etapem był kick-off z klientem, dzięki któremu:
- poznaliśmy jego sytuację, cele i oczekiwania względem strony internetowej,
- zrozumieliśmy, jakie są potrzeby buyer persony, problemy, najczęstsze obiekcje, a także jak wygląda jej ścieżka zakupowa.
Warsztat był dla nas punktem wyjściowym do wszystkich kolejnych działań
Każda marka samochodowa miała własną identyfikację wizualną. Dlatego przed rozpoczęciem prac nad stroną internetową, konieczna była szczegółowa analiza, znalezienie wspólnych elementów (m.in. grafit, czerń, biel, futurystyczny design) i na tej podstawie opracowanie moodboardu z paletą kolorów dostosowanych do identyfikacji wizualnej SZIC. Zachowaliśmy charakter każdej z marek i jednocześnie zadbaliśmy o doświadczenia użytkowników, niwelując ryzyko wystąpienia niespójności designu.
Zaprojektowaliśmy również wersje logo SZIC w połączeniu ze wszystkimi logotypami marek.
Następnie zaplanowaliśmy, jak ma wyglądać strona internetowa oraz sklep.
Opracowaliśmy makietę UX strony z uwzględnieniem sklepu (klikalny prototyp), która przedstawiała:
- architekturę informacji, w tym nagłówków, opisów, CTA,
- ścieżki użytkowników,
- schemat linkowania,
- dodatkowe elementy, w tym grafiki, formularze, animacje.
Zaprojektowaliśmy ją w taki sposób, by jak najlepiej odpowiadała na potrzeby odbiorców marki SZIC, uwzględniając zarówno charakter dealera samochodowego, jak i poszczególnych marek samochodowych. Zależało nam na maksymalnej funkcjonalności i przejrzystości, aby użytkownicy mogli łatwo znaleźć interesujące modele samochodów czy przekierowanie do sklepu internetowego.
Aby uniknąć chaosu w strukturze strony, który utrudniłby nawigację i zrozumienie treści zarówno przez użytkowników, jak i roboty wyszukiwarek – podzieliliśmy poszczególne marki samochodowe na subdomeny, z unikalnym contentem, własną strukturą i nawigacją. Zadbaliśmy o jasną komunikację adresu salonu SZIC, aby użytkownicy nie mylili marki klienta z konkurencją działającą pod tą samą nazwą, lecz innym adresem.
Utrzymaliśmy domenę www.szic.pl jako domenę główną. Od tej pory miała za zadanie komunikować portfolio marek i linkować do subdomen każdej z nich, w tym www.kia.szic.pl, www.omodajaecoo.szic.pl i www.forthing.szic.pl. Przejrzysty podział pozwala odbiorcom szybko znaleźć to, co ich interesuje, np. konkretny model samochodu, sklep internetowy czy informacje o autoryzowanym serwisie.
Mając szczegółową makietę, mogliśmy przejść do projektu UI – w pierwszej kolejności zajęliśmy się sklepem internetowym. Zaczęliśmy od strony głównej, a następnie skupiliśmy się na poszczególnych podstronach produktowych.
Na tym etapie przygotowaliśmy ikony oraz grafiki. Zaprojektowaliśmy nowoczesny layout, zgodny z identyfikacją wizualną SZIC. Zależało nam na prostych formach i spójności sklepu ze stroną klienta oraz subdomenami marek samochodowych. Dopracowaliśmy wszystkie detale, a następnie przedstawiliśmy klientowi projekt nowego sklepu.
Zaprojektowaliśmy ją w taki sposób, by jak najlepiej odpowiadała na potrzeby odbiorców marki SZIC, uwzględniając zarówno charakter dealera samochodowego, jak i poszczególnych marek samochodowych. Zależało nam na maksymalnej funkcjonalności i przejrzystości, aby użytkownicy mogli łatwo znaleźć interesujące modele samochodów czy przekierowanie do sklepu internetowego.
Aby uniknąć chaosu w strukturze strony, który utrudniłby nawigację i zrozumienie treści zarówno przez użytkowników, jak i roboty wyszukiwarek – podzieliliśmy poszczególne marki samochodowe na subdomeny, z unikalnym contentem, własną strukturą i nawigacją. Zadbaliśmy o jasną komunikację adresu salonu SZIC, aby użytkownicy nie mylili marki klienta z konkurencją działającą pod tą samą nazwą, lecz innym adresem.
Utrzymaliśmy domenę www.szic.pl jako domenę główną. Od tej pory miała za zadanie komunikować portfolio marek i linkować do subdomen każdej z nich, w tym www.kia.szic.pl, www.omodajaecoo.szic.pl i www.forthing.szic.pl. Przejrzysty podział pozwala odbiorcom szybko znaleźć to, co ich interesuje, np. konkretny model samochodu, sklep internetowy czy informacje o autoryzowanym serwisie.
Gdy klient zaakceptował gotowy projekt, kolejnym etapem była migracja sklepu internetowego. SZIC posiadał już sklep na innej platformie, jednak postanowiliśmy go przenieść na WordPress i Woocommerce. Zrobiliśmy to z uwagi na:
- większą elastyczność – możliwość dostosowania sklepu do ścieżki zakupowej, możliwość integracji z zewnętrznymi narzędziami, takimi jak CRM czy ERP, możliwość skuteczniejszej optymalizacji SEO,
- optymalizację kosztów związanych z prowadzeniem sklepu,
- większą kontrolę nad danymi i funkcjonalnościami.
Kluczowe było tutaj wsparcie naszego specjalisty SEO, który przed migracją m.in. przeprowadził audyt, uporządkował składniki URL, przygotował mapę przekierowań, a po migracji wykonał kolejny check wdrożenia sklepu.
W trakcie migracji sklepu internetowego rozpoczęliśmy prace nad projektem strony SZIC i subdomenami poszczególnych marek. Całość zaprojektowaliśmy zgodnie z identyfikacją wizualną oraz w nowoczesnym, dynamicznym stylu, nawiązującym do branży motoryzacyjnej. Na domenie głównej przedstawiliśmy nie tylko marki i modele samochodów, ale również dodatkowe usługi w tym: zakup i sprzedaż używanego samochodu, finansowanie, ubezpieczenia czy Car detailing.
Opracowaliśmy charakterystyczny wygląd przycisków i formularzy, który pojawia się również w sklepie internetowym. Zaprojektowaliśmy ikony i grafiki oraz wykorzystaliśmy realne zdjęcia dostarczone przez SZIC lub producentów samochodów.
Na subdomenach zależało nam na uwypukleniu cech poszczególnych modeli samochodowych, w tym m.in.: zastosowania, designu, bezpieczeństwa, technologii. Dzięki temu każdy klient może łatwo znaleźć modele samochodów dopasowane do jego potrzeb, niezależnie od tego, czy szuka auta dla firmy, czy dla rodziny.
Dodatkowo zależało nam na tym, by pomimo zawarcia wielu informacji, użytkownik nie miał poczucia, że strona jest chaotyczna i przepełniona usługami. Zadbaliśmy o prostą komunikację poszczególnych rozwiązań oraz stworzyliśmy kolejne podstrony z większą ilością informacji.
Gotowy projekt strony oraz subdomen przedstawiliśmy klientowi, a po jego zaakceptowaniu przeszliśmy do kolejnych działań.
Kiedy klient zaakceptował projekt strony, rozpoczęliśmy pracę nad stworzeniem treści, które będą:
- wartościowe, interesujące, dopasowane do potrzeb i problemów buyer person,
- zoptymalizowane pod SEO.
Stworzyliśmy konkretne komunikaty, przedstawiając najważniejsze cechy marki SZIC, jak i wszystkich marek samochodowych. Skoncentrowaliśmy się na szczegółowych opisach samochodów, podkreślając indywidualny charakter każdego z nich.
Na podstronie „O nas” opisaliśmy szczegółowo historię marki, podkreślając jej pokoleniowość, zaangażowanie oraz pasję, która jest podstawą marki SZIC.
Zaprojektowaliśmy CTA, skupiając się w szczególności na komunikacie „Umów jazdę próbną”. Aby nie dopuścić do kanibalizacji słów kluczowych, dla poszczególnych subdomen i strony internetowej przygotowaliśmy szczegółowy plan fraz. Wzięliśmy pod uwagę również te słowa kluczowe, na które domena była już pozycjonowana wcześniej.
Uwzględniliśmy również lokalne SEO, które jest kluczowe w przypadku dealerów samochodowych. Zadbaliśmy, aby informacje kontaktowe i w szczególności adres salonu SZIC – był łatwo dostępny i widoczny dla użytkowników. W międzyczasie wykonaliśmy również audyt wizytówki Google.
Kiedy strona internetowa oraz subdomeny zostały zaakceptowane przez klienta, Web Developer rozpoczął proces wdrażania projektu strony wraz ze wszystkimi funkcjonalnościami.
Podobnie jak w przypadku migracji sklepu internetowego, kluczowe było tu wsparcie naszego specjalisty SEO. Chcieliśmy uniknąć utraty dotychczasowych efektów pozycjonowania, a było to dużym wyzwaniem, ponieważ wcześniej strona internetowa SZIC była współdzielona z KIA.
Specjalista SEO odpowiednio przygotował elementy niezbędne do przeniesienia, opracował m.in. mapę linkowań i mapę przekierowań, a po przeprowadzonej migracji zweryfikował poprawność wszystkich działań.
Podsumowanie różnic:
‘
Obie mapy są kluczowe w zarządzaniu stroną, szczególnie podczas przebudowy lub optymalizacji SEO. Użycie obu narzędzi jednocześnie gwarantuje, że witryna będzie dobrze funkcjonować zarówno dla użytkowników, jak i robotów wyszukiwarek.

Efekty
Zaprojektowanie strony internetowej SZIC, trzech subdomen i sklepu internetowego, zachowując spójność i estetykę.
Przeprowadzenie migracji SEO bez utraty ruchu i zaplanowanie fraz dla strony oraz subdomen.
Opracowanie identyfikacji wizualnej z zachowaniem charakteru każdej marki samochodowej: KIA, Omoda & Jaceoo, Forthing oraz Mitsubishi.
Wyróżnienie marki SZIC na tle konkurencji m.in. za pomocą strony i identyfikacji wizualnej.
Nasza współpraca z SZIC obejmowała nie tylko opracowanie strony internetowej i sklepu, ale również m.in. prowadzenie kampanii reklamowych kierujących do formularzy na stronie każdej marki, informujących o premierach nowych samochodów.
Od startu kampanii w sierpniu 2024 roku formularze te generują średnio kilkadziesiąt leadów miesięcznie. Nasza współpraca trwa cały czas, jednak bez zaangażowania ze strony klienta, osiągnięcie tych rezultatów byłoby utrudnione.

Twoja firma potrzebuje strony internetowej?
Szukasz agencji, która zaprojektuje skuteczną stronę internetową dla Twojej firmy?
W czasie krótkiej, bezpłatnej konsultacji, porozmawiamy o dotychczasowej stronie i omówimy rozwiązania, które mogą przynieść rezultaty w Twojej firmie. Jeżeli dojdziesz do wniosku, że mają sens, pomożemy Ci w ich wdrożeniu.
Inne realizacje
STRONA INTERNETOWA
FULLBAX
Jak przemyślana przebudowa strony pomogły utrzymać efekty SEO i poprawić doświadczenie użytkowników?

STRONA INTERNETOWA
Zaprawieni
Strona internetowa dla kancelarii prawnej, która pozyskuje jakościowe leady i zwiększa zaangażowanie odbiorców.

STRONA INTERNETOWA
Steeltiv
Strona internetowa pozyskująca jakościowe leady w nietypowej branży, dla wąskiego segmentu klientów.
